نخستین دیدار سوپرلیگ بسکتبال فردا در حالی برگزار می‌شود که سرمربی نفت خبر جدایی‌اش از نفت را در پایان فصل تایید کرده است.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، فردا سالن اندیشه شهرک بعثت ماهشهر میزبان نخستین دیدار از فینال سوپرلیگ بسکتبال ایران است. دیداری که یک سوی آن پتروشیمی بندرامام، قهرمان رقابت‌های بسکتبال غرب آسیا و سوی دیگر، پالایش نفت تیم محبوب آبادانی‌ها قرار دارند. 

جذب حدادی و برهم خوردن معادلات
پتروشیمی بندرامام، به لطف صدرنشینی در رقابت‌های فصلی مسیر آسوده‌ای را تا رسیدن به فینال طی کرد. پترو درحالی که سه بر صفر از شهرداری تبریز پیش بود، با یک تک‌بازی و شکست چهارم نماینده آذربایجان شرقی به نیمه‌نهایی رسید تا حریف شهرداری اراک، تیمی که با حذف دانشگاه‌ آزاد، همه معادلات را برهم زد شود. مسئولان پترو که گمان می‌کردند در نیمه‌نهایی باید به مصاف دانشگاه  آزاد با صمد نیکخواه بهرامی، زید عباس و دو بازیکن آمریکایی این تیم بروند، دست به کار شدند و حامد حدادی، بهترین سنتر  آسیا را که با سیچوان بر بلندای دیوار چین ایستاده بود، به خدمت گرفتند. با شکست دانشگاه اما همه حساب و کتاب‌ها به هم ریخت. پترو مقابل شهرداری‌چی‌های اراک هم مشکلی نداشت و به راحتی و حتی بدون حدادی این تیم را در اراک شکست داد و فینالیست شد. حالا همه صحبت از قهرمانی پترو می‌کنند و این تیم را بخت نخست قهرمانی می‌دانند. اتفاقی که می‌تواند پترو را به خواب خرگوشی فرو برد و شاید نفت بتواند شگفتی دیگری در سوپرلیگ رقم بزند. 

شوک سامری به فینال سوپرلیگ
سرمربی پالایش نفت آبادان اما دیروز در اظهار نظری عجیب به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت در پایان فصل از تیمش جدا خواهد شد. اتفاقی که با حضور نفت در فینال خیلی‌ها را غافلگیر کرد. حماد سامری که با 34 سال، حضور در فینال سوپرلیگ را تجربه می‌کند، دیروز سربسته حرف‌هایی زد که بسکتبالی‌ها را وادار به تامل کرد. او پرده از تحریک و ارسال موج‌های منفی به مجموعه پالایش نفت داد. اتفاقی که دلیلش مشخص نیست، چه سامری بدون شک موفق‌ترین سرمربی امسال سوپرلیگ بسکتبال به شمار می‌آید. سامری بارها در زمانی که همه کار نفت را تمام شده می‌پنداشتند یک کارت برنده رو کرد و نفت را با دست بسته از چاه بیرون کشید. نفت که به مقام سوم رقابت‌ها فصلی رسیده بود، برخلاف تیم هم‌استانی‌اش سخت‌ترین مسیر را برای حضور در فینال طی کرد. سامری و شاگردانش ابتدا در دو بازی سخت محبوب‌ترین تیم سوپرلیگ بسکتبال، شهرداری گرگان را از دور رقابت‌ها کنار زدند تا در نیمه‌نهایی حریف شیمیدر شوند. هرچند نفت در مجموع 2 بر یک از این تیم عقب بود اما در نهایت این تیم را 4 بر 3 شکست داد تا دست نمایندگان تهران پس از 15 سال از فینال کوتاه بماند. حالا شاگردان سامری پس از نبردهایی فرسایشی به مصاف پتروشیمی خواهند رفت. تیمی که با خیال آسوده دیگر بازی‌ها را رصد کرده است. 

باید منتظر ماند و دید آیا پتروشیمی به اقتدار خود در فینال دربی‌گونه سوپرلیگ بسکتبال هم ادامه می‌دهد یا سامری و شاگردانش حماسه دیگری می‌آفرینند و حرکت به سوی قله بسکتبال ایران را از فردا آغاز می‌کنند. 

یاسر سماوات 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار