تاكنون مبارزه با آفت خطرناك سن گندم در 45 هزار هكتار از زمينهاي زير كشت استان، مبارزه با این آفت، افزون بر دو برابر افزايش يافته است.

مبارزه با آفت سن گندم در خراسان رضوي افزايش یافتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي استان با اعلام این خبر گفت: با توجه به تداوم پديده خشكسالي و كاهش بارش زمستاني سن گندم در زمينهاي زير كشت گندم در خراسان افزايش يافته است.

نجفقلي صالحي به اقدام سريع و فعاليت كارشناسان كشاورزي در ايام نوروز امسال اشاره كردو افزود: تاكنون مبارزه با آفت خطرناك سن گندم در 45 هزار هكتار از زمينهاي زير كشت انجام شده است.
معاون سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي ادامه داد: اين در حالي است كه در مدت مشابه پارسال در اين استان تنها در سطح 20 هزار هكتار مزرعه با سن گندم مبارزه شد.
وي با تاكيد بر ضرورت همكاري كشاورزان با كارشناسان جهاد كشاورزي پيش بيني كرد نياز به مبارزه با سن گندم در مزارع خراسان رضوي تا سطح 55 هزار هكتار باشد.
آفت سن از برگ، جوانه، ساقه، سنبله و دانه هاي گندم و جو تغذيه كرده به مزارع خسارت مي رساند. همچنين مصرف محصول سن زده از نظر بهداشتي و تغذيه اي براي انسان و دام زيان آور است.
سن غلات طالب آب و هواي كوهستاني معتدل خشك است و در اغلب سالها حالت طغياني دارد بطوري كه سه ماه در مزارع گندم و جو فعاليت دارد و 9 ماه را در اماكن زمستانه به حالت استراحت و دياپوز بسر مي برد.

انتهای پیام//

ضیغمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.