مبارزه باسن گندم در بیش از دوازده هزاز هکتار از مزارع گندم و جو مشهد آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر جهاد کشاورزی مشهد با بیان اینکه یکی از مهمترین آفات در مزارع گندم و جو سن گندم است گفت: از ابتدای خردادماه مبارزه با پوره این آفت نباتی در سطح بیش از 4000هکتار از اراضی گندم و جو در مشهد شروع شده است.

عباسپور افزود: با توجه به اهمیت خسارت این آفت در گندم و جو، در بخش های سه گانه جهادکشاورزی مشهد مرکزی، رضویه و احمدآباد اکیپ های مبارزه با این آفت مستقر شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین اطلاعات و آمار تا کنون در سطح شهرستان بیش از 8000هکتار از مزارع بر علیه سن مادری سمپاشی و مبارزه انجام شده است.

مدیر جهادکشاورزی مشهد افزود: با توجه به هجوم سن پوره در این فصل در بیش از 4000هکتار از اراضی زیرکشت گندم و جو شهرستان نیز تا کنون عملیات مبارزه و سمپاشی بر علیه سن پوره انجام شده است.

رئیس اداره تولیدات گیاهی شهرستان مشهد گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و عدم وجود سرما و یخبندان در فصل زمستان و افزایش ریزش سن مادری از کوهپایه ها به مزارع گندم و جو،مبارزه و سمپاشی مزارع امری ضروری می باشد که بخاطر حساسیت موضوع در مزارع اطراف مشهد در مدیریت جهاد کشاورزی مشهد وضعیت اضطراری اعلام شد و تمامی اکیپ ها در مزارع حضور دارند.

عبدالهی افزود: از ابتدای خرداد ماه مبارزه ضربتی با این آفت در دستور کار قرار گرفته و تاکنون بیش از 4000هکتار از مزارع شهرستان بر علیه سن پوره سمپاشی شده است.

وی تصریح کرد: این آفت با گزیدن دانه گندم در مرحله شیری شدن دانه و تغذیه از پروتئین دانه به نام گلوتن باعث از بین رفتن خاصیت نانوایی آرد می شود، بدین معنی که زمانی که از گندم سن زده آرد تهیه می شود این آرد خاصیت خمیر شدن و چسبندگی را نداشته و نان حاصل از آن دارای کیفیت و ارزش غذایی نمی باشد.

انتهای پیام//

برچسب ها: سن ، گندم ، مزارع ، مشهد ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.