مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تربت جام از ریزش سن گندم و شروع مبارزه با این آفت در مزارع گندم و جو این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ؛ جوادی گفت : شهرستان تربت جام بعنوان بزرگترین تولیدکننده گندم و یکی از قطب های مبارزه با سن غلات در استان خراسان رضوی محسوب می شود.
وی سطح آلوده به سن در مزارع را  30 هزار هکتار اعلام کرد و افزود : سطح مبارزه با سن مادری 6 هزار و 500 هکتار و پوره نیز حدود 18هزارهکتار است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تربت جام تصریح کرد : مبارزه اصلی با آفت سن پوره است که به شدت از گیاه تغذیه و به محصول آسیب و خسارت عمده را وارد می کند.
جوادی اضافه کرد : هم اکنون مبارزه با سن پوره شروع شده ، کشاورزان باید بدانند بیش از دو درصد سن زدگی موجب افت قابل توجه کیفیت تولید و عدم امکان خرید توسط دولت می شود.
وی ادامه داد : تا کنون 27 جلسه کمیته فنی در محل مدیریت جهادکشاورزی این شهرستان تشکیل گردیده است و به طور مستمر نظارت دقیق  بر روند عملیات مبارزه علیه سن ، ملخ ، شته ،زنگ زرد و علف های هرز در مزارع شهرستان را برعهده داریم .
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تربت جام با اشاره به روند مبارزه با علف های هرز در این شهرستان نیز گفت : سطح آلوده به علف های هرز در مزارع غلات( گندم و جو)شهرستان حدود 15 هزار هکتار می باشد و تاکنون حدود 7هزار و 850 هکتار علیه علف های هرز پهن برگ و کشیده برگ مبارزه صورت گرفته و ادامه دارد.
جوادی تصریح کرد : مبارزه با ملخ نیز در این شهرستان تاکنون بیش از 100 هکتار به محض ظهور پوره در کانون  آن انجام شده است.
لازم به ذکر است که شهرستان تربت جام با جمعیتی بالغ بر300 هزار نفر بیش از 56 درصد مردمان آن به شغل کشاورزی و دامداری اشتغال دارند .
انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.