مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری يزد گفت: زنان كارآفرين نقش مهم و مؤثری در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتي دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ فخرالسادات خامسی  در اين همايش ضمن تجليل از همت و تلاش زنان كارگر، كارآفرين و تعاون گر گفت : امسال كه بنا به فرمايش مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام‌گرفته زنان فعال در عرصه‌های اقتصادی كشور و استان نقش مؤثری در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی خواهند داشت.

خامسی افزود: شعار و مناسبت امسال كه با نام حضرت فاطمه (س) پيوند خورده است، وظيفه خطيری متوجه زنان ساخته تا با توجه به دو نقش مهم خود در خانواده و اجتماع و با بهره گرفتن از زوايای زندگي حضرت زهرا (س) به تحقق اين شعار همت بگمارند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گفت: نقش محوری زنان در خانواده به ‌عنوان مديران خاموش خانه و خانواده و كانون زندگی خانوادگی هم در بيان و هم در زندگی عملی خود می‌تواند در هدايت افراد خانواده به سمت تحقق هدف مهم اقتصاد مقاومتي بسيار مؤثر باشد.

خامسی هامانه تصريح كرد: از طرفي زنان به‌عنوان نيمی از نيروی فعال جامعه و جايگاه ويژه خود در برنامه‌های توسعه‌ای، بايد در تحقق اقتصاد مقاومتی در اجتماع نيز تأثيرگذار و نقش‌آفرین باشند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم الگوپذیری از ابعاد مختلف زندگی حضرت زهرا (س) اظهار داشت: روح بی‌اعتنایی به دنيا و حقير شمردن ظواهر دنيوی، وارستگی از حب و جاه و مقام‌های دنيايي، ساده زيستي و دوري از تجمل‌گرایی، ارزش خانه‌داری، تلاش برای توليد و خودكفايی، كمك به همسر، تدبير امور منزل، تربيت صحيح فرزندان، سياست معيشتیازجمله پیام‌های زندگی كوتاه حضرت فاطمه (س) به زنان و دختران جامعه برای كمك به اقتصاد خانواده است.

مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در پايان سخنان خود اظهار اميدواری كرد: در سالی كه آغاز و پايان آن به نام حضرت فاطمه زهرا (س) مزين است بانوان جامعه اسلامی توفيق بهره‌برداری از زواياي مختلف زندگي ايشان را بيابند و در تمامی عرصه‌ها و زمینه‌های زندگی خود موفق و پويا باشند.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار