نقش سازنده‌ ی زنان در مدیریت خانواده به ترویج اقتصاد مقاومتی کمک می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سید جمال سجادی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت : ارتقای دانش و مهارت زنان روستایی و عشایری در زمینه کارآفرینی، بازاریابی، بازار رسانی، فرآوری و بسته بندی محصولات، مدیریت مالی، چگونگی فعالیت تشکل های تولیدی و افزایش مشارکت اقتصادی و با تخصیص اعتبار 75 میلیون ریال از سوی معاونت امور زنان ریاست جمهوری به سازمان جهاد کشاورزی استان یزد جهت اجرا ابلاغ شده است.

سجادی پور افزود : با محوریت مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی، تاکنون در 6 شهرستان ابرکوه، اردکان، بافق، تفت، خاتم و مهریز که صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی داشته اند.

وی ادامه داد: با برگزاری کارگاههای آموزشی- توجیهی برای کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی و سپس کارگاههای آموزشی کارآفرینی به منظور ارتقاء سطح دانش زنان روستایی و عشایری و توسعه کسب و کار پایدار در روستاها برای اعضای صندوق‌های اعتبارات خرد، تسهیلگران، زنان و دختران روستایی کارآفرین اجرا شده است.

سجادی پور با بیان اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است و ماهیت کار جهاد و ترویج، اقتصاد مقاومتی است گفت :کارهای خوبی هم در زمینه کشت گیاهان کم آبخواه مثل زعفران و گیاهان دارویی که ارزش افزوده خوبی دارند انجام شده است.

وی گفت: با توجه به اينكه نيم از جمعيت روستايی را زنان تشكيل می‌دهند و زنان هميشه نقش سازنده‌ای در مدیریت خانواده و خود جوش بودنشان در کارهای فوق برنامه روستاها داشته‌اند ما می توانیم با مشارکت فرمانداری ها، کارگاههای آموزشی و ترویجی بیشتری را برای زنان توانمند و کارآفرین در تمامی روستاهای مستعد برگزار کنیم.

همچنین خامسی مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری هم ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات انجام شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، برای تعامل و همکاری بیشتر بین دفتر امور زنان و سا زمان جهاد کشاورزی اعلام آمادگی کرد و گفت: با کمک ادارات و سازمانهای مرتبط با بخش روستایی، زنان فعال و كارآفرين روستايی شناسایی شده‌اند و سازمان‌های مردم نهاد نيز می‌توانند در اين راستا به كمك ما بيايند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.