شهردار تبريز به جابجايي روزانه چهار هزار نفر از طريق قطار شهري تبريز در ايام نوروزي اشاره كرد و از افزايش تعداد واگن‌هاي اين قطار به 55 واگن خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ به نقل ازروابط عمومي شهرداري تبريز، نجفي در جمع خبرنگاران افزود: در زمان حاضر هشت رام در اختيار قطار شهري قرار دارد و سه رام ديگر نيز در مرحله خريداري است كه به زودي قطار شهري تبريز با داشتن 11 رام معادل 55 واگن به نسبت زيرساخت‌هاي ريلي از تعداد واگن مناسب برخوردار مي شود.

نجفي افزود: قطار شهري تبريز در فاز نخست خط يك روزانه هفت ساعت به طور رايگان جابجايي مسافران را در دستور كار دارد كه هر دو ماه يكبار يك ساعت به زمان كاري آن افزوده مي‌شود.

شهردار تبريز با بيان اين كه قطار شهري تبريز در فاز نخست خط يك هر شش دقيقه يك بار در ايستگاه‌هاي مشخص توقف دارد، خاطرنشان كرد: با اضافه‌شدن رام‌هاي جديد، افزايش ساعت كاري و توسعه مسير ريلي اين زمان به طور قطع تغيير مي كند.

وي همچنين با اشاره به تداوم حفاري‌ها و ريل‌گذاري‌هاي طرح متروي تبريز در سال جاري گفت: با روند پرشتابي كه در دست اجراست، امسال طرح مترو در مسيرهاي منتهي به ميدان ساعت و سه‌راه محققي پيشرفت هاي مناسبي خواهد داشت.

سازمان قطار شهري تبريز و حومه به منظور مديريتِ احداث، بهره برداري و توسعه كمي و كيفي شبكه قطار شهري در شهرستان تبريز و حومۀ آن در سال 1381 هجري شمسي تاسيس شد.

هم اكنون با راه اندازي فاز يك نخستين خط قطار شهري تبريز با حضور وزير علوم، تحقيقات و فناوري در شهريور سال 1394 شمسي، مسافران در مسير 6 كيلومتري ايستگاه ائل گلي تا استاد شهريار جابجا مي شوند.

شهرتبريز با يك ميليون و 800 هزار نفر جمعيت از كلانشهرهايي است كه به واسطه تردد خودرو ها آلودگي هوا را در برخي از ايام سال تجربه مي كند و جابجايي اهالي از طريق وسايل نقليه عمومي را اجتناب ناپذير جلوه مي دهد.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.