معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي از خسارت دو هزار و 700 ميليارد ريالي برف و سرماي بهاره به بخش كشاورزي استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛فتحي گفت: بيشترين خسارت در زيربخش باغي و به محصولات سردرختي از جمله زردآلو، بادام و گيلاس وارد شده است.

وي با اشاره به اينكه در اثر سرماي آستانه بهار و هفته گذشته، 21 هزار هكتار از باغ هاي استان خسارت ديده است، گفت: شهرستان هاي مراغه، شبستر، مرند و جلفا بيشترين خسارت را ديده اند.

فتحي با بيان اينكه 40 درصد باغ هاي خسارت ديده استان زير پوشش بيمه هستند، گفت: كارشناسان بيمه در حال بررسي ميزان خسارت وارد به بخش كشاورزي استان هستند.

وي بر ضرورت بيمه محصولات كشاورزي تاكيد و خاطرنشان كرد: در صورت بيمه نبودن محصولات، زيان وارده به كشاورزان قابل جبران نبوده و تداوم فعاليت براي آنها به سختي ممكن خواهد بود.

مدير صندوق بيمه كشاورزي استان هم با اشاره به افزايش سطح بيمه باغات استان از 38 هزار و 500 هكتار در سال زراعي گذشته به 41 هزار هكتار در سال زراعي جاري گفت: تنها دو هزار هكتار از وسعت 19 هزار هكتاري باغات سردرختي استان بيمه است.

شهرام نريماني اظهاركرد: بيشترين توجه باغداران به بيمه در اين استان از طرف توليدكننده هاي سيب، انگور و گردوست.

وي با اشاره به اينكه تمام غرامت بيمه سال گذشته زيربخش هاي زراعت، دام، طيور و زنبورداري استان آذربايجان شرقي پرداخت شده است، گفت: 60 درصد مطالبات توليدكننده هاي باغي استان پرداخت شده و اميد مي رود: در صورت تامين اعتبار تا پايان خرداد ماه امسال مطالبات باقي مانده فعالان اين زيربخش هم پرداخت شود.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.