مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی از برگزاری مسابقات ساخت و پرواز هواپیمایی گلایدر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ؛ناصر مقدم اظهار داشت: این مسابقات برای اولین بار در استان برگزار می شود و امید است دانش آموزان با همت و تلاش خود بتوانند رکورد کشور که 37 متر می باشد را جابجا کنند تا بتوانیم تیمی شایسته در خور شهر اولین ها را به مسابقات کشوری معرفی نماییم.

وی از تشکیل آکادمی ساخت و پرواز گلایدر در استان خبر داد و افزود: این آکادمی به منظور پربار نمودن فعالیت های فوق برنامه دانش آموزان به خصوص در تابستان تشکیل می شود.

مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی در تشریح نحوه برگزاری مسابقات گفت: مسابقات به تفکیک جنسیت و مقاطع تحصیلی در ساعات جداگانه برگزار خواهد شد و هر شرکت کننده می تواند یک گلایدر را در مسابقات شرکت دهد.

مقدم تصریح کرد: استفاده از هر نوع سیستم کنترلی و نصب چراغ در هواپیمایی گلایدر ممنوع است و پرتاب با دست و توسط دانش آموز انجام خواهد گرفت.

وی با بیان این که 300 نفر از دانش آموزان استان در این مسابقات شرکت کرده اند، گفت: مسابقات دانش آموزی نواحی پنجگانه تبریز روز پنج شنبه 26 فروردین ماه از ساعت 8:30 تا 11 ویژه پسران و از ساعت 11 تا 14 بعد از ظهر برای دختران با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان و سایر مسئولین استانی در محل سالن ورزشی قطران واقع در خیابان قطران برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.