سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: استفاده کامل از ظرفیت های صنعتی و کشاورزی موجود در این استان، زمینه ایجاد 11 هزار و 600 شغل جدید را فراهم می کند.

زمینه ایجاد 11 هزار شغل در بخش صنعت و کشاورزی چهارمحال و بختیاری
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ملک محمد قربانپور افزود: این تعداد شامل هفت هزار و 350 شغل جدید در بخش صنعت و چهار هزار و 250 شغل جدید در بخش کشاورزی است که با تکمیل و بهره برداری پروژه های نیمه تمام کشاورزی استان استان محقق می شود.

وی، با بیان اینکه هدایت منابع اعتباری برای فعال سازی پروژه های اقتصادی، سبب ارتقای شاخص های توسعه ای می شود، اظهار داشت: در صورت اختصاص 55 میلیارد ریال کمک فنی اعتباری از محل 10 درصد اعتبارات ماده 180، زمینه احیای یک هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش صنعت و تولید استان فراهم خواهد شد.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری، هدایت کشت محصولات کشاورزی به سمت تولیدات ارگانیک را از اولویت های توسعه اقتصادی استان دانست و اضافه کرد: به همین منظور احداث مجتمع های گلخانه ای، توسعه کشت گیاهان دارویی و فراوری تولیدات این بخش در دستور کار قرار گرفته است.

قربانپور، معرفی مناطق نمونه گردشگری و توسعه صنایع دستی استان با هدف جذب گردشگران داخلی و خارجی در فصل های مختلف سال را از دیگر اولویت های سال جاری در راستای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

وی، همچنین استفاده بهینه از منابع آب، مردمی کردن اقتصاد، برنامه ریزی برای راه اندازی صنایع پایین دستی صنعت فولاد، توجه به تزانزیت، و راه اندازی نیروگاه های خورشیدی را از دیگر برنامه های اقتصادی سال جاری در چهارمحال و بختیاری برشمرد.

انتهای پیام/ ش
برچسب ها: اشتغال ، صنعت ، کشاورزی ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار