کتاب «تن تن و سندباد» در روزهای پس از انتشار یازدهمین نوبت چاپش هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «تن تن و سندباد» عنوان کتابی به قلم محمد میرکیانی، نویسنده آثاری با عناوین «قصه ما مثل شد» و «عمو رستم» است که این روزها انتشارات قدیانی چاپ یازدهم آن را به بازار کتاب ارائه کرده است.

این کتاب اگرچه در اولین روزهای انتشار خود به دلایلی چون به کارگیری نام «تن تن و سندباد» در عنوانش بحث برانگیز شد اما امروز توانسته اثبات کند که نه تنها به خاطر بهره‌گیری از این اسامی بلکه به خاطر نگارش و ساختار خواندنی تاییدشده‌اش موفق در جذب مخاطب شده است.

حالا ما به بهانه انتشار چاپ یازدهم کتاب «تن تن و سندباد» به سراغ نویسنده‌اش رفته‌ایم تا بیش از پیش با رموز موفقیت این کتاب در جذب مخاطب آشنا شویم.

محمد میرکیانی، نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص رمز موفقیت کتاب «تن تن و سندباد» چنین گفت: این کتاب به دلیل آنکه عنوانش از عنوان مجموعه داستان‌های «تن تن» و «سندباد» گرفته شده بود، در آغاز انتشارش بحث برانگیز بود. بنابراین لازم می‌دانم که در جواب افرادی که گفته‌اند نویسنده با استفاده از عناوین دو مجموعه داستان شناخته شده، سعی داشته که برای کتاب خودش مخاطب جذب کند بگویم اول اینکه داستان کتاب «تن تن و سندباد» داستانی پرکشش بوده و بنابر تأیید کسانی که تا به امروز آن را مطالعه کرده‌اند از نظر نگارش و ساختار خواندنی است.

وی افزود: اگرچه تا به حال افراد زیادی در مورد بیرونی‌ترین لایه داستان کتاب «تن تن و سندباد» که همان تهاجم فرهنگی است، صحبت کرده‌اند؛ اما هنوز توجه چندانی به لایه‌های زیرین این کتاب نشده و بسیاری از لایه‌های پنهان آن باقی مانده‌اند. به طور مثال بحث استقلال، پایداری و ایستادگی در برابر بیگانگان که در ساختار این کتاب به آن توجه شده، چندان که باید و شاید در مرکز توجه مخاطبان قرار نگرفته. در حالی که این بحث با توجه به اتفاقات اخیر جهان و منطقه خاورمیانه یکی از رموز تازگی و ماندگاری کتاب «تن تن و سندباد» است.

این نویسنده اظهار داشت: البته همه تلاش من بر این بوده که غیر از ساختار داستانی فضای دلنشینی را برای نوجوانان که مخاطبان اصلی کتاب «تن تن و سندباد» هستند ایجاد کنم.

میرکیانی با تأکید بر اینکه کتاب «تن تن و سندباد» حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، تصریح کرد: این کتاب بنا بر سلیقه نوجوانان فضای داستانی جذاب و ضرب آهنگی تند دارد.

وی ادامه داد: کتاب «تن تن و سندباد» برای اولین بار شخصیت داستان‌های غربی را در مقابل شخصیت‌های داستانی مشرق زمین قرار داده و داستانی جدی را با استفاده از یک جریان نگارشی طنز روایت کرده تا تأثیر بیشتری بر روی قشر سنی نوجوان بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون انتشارات قدیانی کتاب «عمو رستم» را هم به چاپ هشتم رسانده است.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۷ تير ۱۳۹۶
من خوندمش بسیار عالی بود
آخرین اخبار