نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي از حذف اعتبار 60 ميليارد توماني مقابله با ريزگردها در لايحه بودجه 95 انتقاد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اهواز، سيدشريف حسيني اظهار کرد: ما در بررسي اوليه جزئيات بودجه 95 متوجه شديم يکي از مشکلات مهم که نيمي از کشور را درگير خود کرده يعني موضوع ريزگردها، در بودجه 95 مورد بي‌توجهي قرار گرفته و اعتباري براي آن ديده نشده است.

وي افزود: در حالي اعتبار مقابله با ريزگردها در بودجه 95 حذف شده که در سال94 اين اعتبار 60 ميليارد تومان پيش‌بيني شده بود اما به استان خوزستان فقط23  ميليارد تومان اختصاص يافت. اين امر نشان مي‌دهد همت و انگيزه براي حل مشکل وجود ندارد و يا دولت اين توان را ندارد.

حسيني با اشاره به پيشنهاد نمايندگان خوزستان براي پيش‌بيني اعتبار 60 ميليارد توماني براي مقابله با ريزگردها، اضافه کرد: اين موضوع محدود به استان خوزستان نيست بلکه کرمانشاه، ايلام، بوشهر، استان مرکزي و بعضاً تهران هم از اين امر متضرر شده‌اند. استان‌هاي جنوب غربي هم با اين موضوع درگير هستند و ريزگردها از معضلات مهم و اولويت اول آنها ست.

نماينده مردم خوزستان با بيان اينکه دولت علي‌رغم وعده‌هايش اقدامي در اين زمينه نکرده، يادآور شد: وقتي در کميسيون تلفيق پيشنهاد توسط نمايندگان خوزستان مطرح شد نماينده دولت قهر کرد و جلسه را ترک کرد. البته طبيعتاً دولت از لايحه تقديمي خود دفاع مي‌کند و ما اگر در جايي غفلت مي‌شود بايد از اين موضوع در مجلس دفاع شود.

وي تأکيد کرد که با حذف اعتبار مربوط به مقابله با ريزگردها اعتبار مربوط به احياي تالاب‌ها و رودخانه‌ها نيز حذف مي‌شود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.