نماینده ولی فقیه در کردستان گفت:اعتکاف موجب مقاوم‌سازی هرچه بیشتر باورهای نسل جوان می‌شودکه بایدبرای این برنامه معنوی فرهنگی برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه جوان ازسنندج،براساس گزارشی از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی ستاد اعتکاف استان کردستان ضمن گرامیداشت ایام ماه مبارک رجب گفت: از همه کسانی که در بحث اعتکاف، این برنامه معنوی فرهنگی تلاش میکنند تقدیر و تشکر ویژه دارم و انشاالله خداوند توفیق حضور در این برنامه های پربار را به همه ما عنایت کند.

وی گفت: ماه رجب و ماه های بعدی که در پیش داریم از فرصت های طلایی هستند که خداوند برای بهره گیری بیشتر در جهت تعالی معنوی، انسان فراهم کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: گرامیداشت این ایام خاص و مناسبت ها هر کدام برای ما نشانه ای است که راه را گم نکنیم و در مسیر بندگی قرار بگیریم.

وی درادامه گفت: در بحث اعتکاف می بایست شرایطی فراهم شود که کسانی که توفیق دارند، از مسجد که خانه خدا است برای تزکیه روحی و معنوی هرچه بیشتر خود در ایام اعتکاف استفاده کنند.

آیت الله حسینی شاهرودی به بخشی از رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در بحث اعتکاف اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص اعتکاف می فرمایند: اعتکاف یکی از رویش های انقلاب است و این رویش بحمدالله در سالهای اخیر با استقبال چشمگیری خصوصا از سوی جوانان مواجه شده است.

وی گفت: اعتکاف در عین این که یک کار عبادی است یک کار فرهنگی است و ارتباط معنوی جوانان در این مراسم معنوی باعث مقاوم سازی این نسل می شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به توطئه های متعدد دشمنان برای دور کردن نسل جوان از معنویت اشاره کرد و گفت: دشمنان برای دور ساختن قشر جوان از معنویت به ترفندهای متعددی متوصل شده اند که اعتکاف و شرایط معنوی آن می تواند نسل جوان را در مقابل این ترفندهای شیطانی محکم و مجهز کند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) افزود: یکی از وجوه مهم مقاوم سازی، مقاوم سازی معنوی اعتقادات و باورهای نسل جوان در مقابل زلزله های مخربی است که از سوی دشمنان شکل می گیرد می باشد.

آیت الله حسینی شاهرودی با اشاره به نتایج مثبت و سازنده برنامه اعتکاف، افزود: اعتکاف موجب مقاوم سازی هرچه بیشتر باورهای نسل جوان می شود که باید برای این برنامه معنوی فرهنگی برنامه ریزی ویژه ای انجام داد.

وی به بازتاب های مختلف برنامه های فرهنگی اشاره کرد و افزود: اعتکاف یکی از برنامه های فرهنگی ویژه و زود بازده ای است که هم جنبه تزکیه روحی و معنوی وهم جنبه فرهنگی و تبلیغی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: قدم برداشتن در برنامه اعتکاف توفیقی است که خداوند نصیب فعالین، خادمین و معتکفین کرده که ذخیره محکمی برای آخرت آنهاست.

وی به همکاری مسئولین و همه ارگان های فرهنگی در این برنامه فرهنگی معنوی اشاره کرد و افزود: مراسم اعتکاف نسیم بهاری معنوی است که هریک از مسئولین باید در فراهم نمودن زمینه برای اجرای این برنامه مهم و معنوی سهیم باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.