همزمان با هفته قران و عترت رقابتهای استانی قران و معارف با حضور 300 دانش اموز شرکت کننده در اردوگاه شهيد سليمان خاطر سنندج آغاز شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه جوان از سنندج، مديركل اوقاف و امور خيريه كردستان با اعلام این مطلب  افزود: اين برنامه معنوي براي اولين بار با مشاركت آموزش و پرورش و اداره كل اوقاف و امور خيريه در سراسر كشور و با شركت دانش آموزان زير 18 سال برگزار مي شود.
روحی با اشاره به اينكه حفظ قرآن به انسان نورانيت مي بخشد ابراز اميدواري كردکه اين مسابقه ها به سطح بين المللي نيز ارتقا يابد.

 رئيس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش كردستان نيزگفت: اين مسابقه ها در سه سطح آموزشگاه، منطقه و استان برگزار مي شود ، در مرحله آموزشگاهي 109 هزار دانش آموز شركت كرده و 19 هزار و500 نفر به مرحله شهرستاني راه پيدا كردند.
عبدالملكي با اشاره به اينكه هزار و 300 نفر از دانش آموزان در رشته هاي قرآن، نمار و عترت به مرحله استاني راه پيدا كرده اند افزود: اين دانش آموزان در رشته هاي قرائت، تحقيق و ترتيل، حفظ و حفظ ويژه، احكام، اذان و انشاي نماز و همچنين نهج البلاغه، صحيفه سجاديه و مداحي با هم به رقابت خواهند پرداخت.
وي رقابت دانش آموزان به تفكيك رشته و همچنين مشاركت اداره كل اوقاف و امور خيريه استان كردستان با آموزش و پرورش براي اولين بار را از وجه تمايز اين مسابقه ها با مسابقه هاي سال هاي قبل دانست.
اين مسابقه ها تا 26 فروردين سال جاري برگزار مي شود و دانش آموزان دختر و پسر جداگانه با هم به رقابت خواهند پرداخت.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.