خداوند لطف کرد و نقشه های افرادی که قصد راه انداختن دعوا در اکران نوروزی را داشتند، نقش بر آب کرد.

حبیب ایل‌ بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ایستادگی پای هجمه افرادی که به برخی از فیلم‌های حاضر در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر نقد تند داشتند و علت موفقیت اکران نوروزی امسال گفت: یک گروهی راجع به فیلم «ابد و یک روز» و برخی از فیلم‌ها نظراتی دادند که دقیق و درست نبود و عقلای جامعه متوجه این موضوع شدند و از دعوایی که دعوای خوبی نبود و به نفع سینمای ایران تمام نمی‌شد و ما شاهد آن بودیم، جلوگیری کردند که خوشبختانه جواب داد و این فیلم‌ هم به شکل گسترده اکران شد و مردم نیز استقبال چشمگیری داشتند.

وی افزود: آن برداشت گروه اندک و خاص که به نظرم برای اکران نوروزی نقشه کشیده بودند و خداوند نقشه آنها را بر آب کرد، به هیچ عنوان صحیح نبود و ما با یک فضا و استقبال خوبی در جشنواره فیلم فجر مواجه شدیم که این موج عظیم در نوروز ادامه یافت و امیدوارم تا پایان سال نیز به همین ترتیب پیش برود.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما برای جلوگیری از ضرر و زیان سینما، فیلمساز و به خطر نیفتادن سرمایه‌ها این است که از همان ابتدا فیلمنامه‌ها را به دقت بخوانیم و گفتگوی مفصل و قابل تاملی را با فیلمساز انجام دهیم. در این زمینه ضرب‌المثل معروف «جنگ اول به از صلح آخر» را سرلوحه کار قرار داده‌ایم.

این معاون فرهنگی اضافه کرد: بازتاب‌های مثبت گفتگوهای قبل از ساخت آثار با فیلمسازان را در سال گذشته در جشنواره فیلم فجر دیدیم که فیلم‌ها مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. از طرفی وجه هنری و کیفیت آن‌ها نیز رعایت شده بود. به همین دلیل کمتر با موضوع ممیزی زیاد در موقع پروانه نمایش مواجه شدیم.

ایل‌بیگی بیان کرد: فضای احترام آمیزی که در حوزه مدیریت سینما و ارتباط خوبی که بین مدیریت،جامعه هنری و سینماگران وجود دارد باعث به وجود آمدن درک متقابل همدلی و همزبانی همان شعار معروف سال گذشته شد. از طرفی فضای باز برای بیان نظرات مختلف به این همدلی اضافه شد تا در حوزه سینما و فیلم  به مشکل بر نخوریم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار