میرعلایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بدگویان سلحشور زیر تابوتش را گرفتند

کسانی که روزی به مرحوم سلحشور حمله و بدگویی کردند و حالا وجدانشان باعث شده که بیایند و زیر تابوت فرج را بگیرند.

احمد ميرعلایي مدير عامل اسبق بنياد سينمايي فارابي در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص مرحوم فرج الله سلحشور گفت: کسانی که روزی به مرحوم سلحشور حمله کردند و حالا وجدانشان باعث شده که بیایند و زیر جنازه فرج را بگیرند، باید با خود فکر کنند که آن مرحوم چه نکته مثبت و چه جذابیتی داشت که کوچه و بازار عکس او را با اسم اسلام و اباعبدالله به روی دست بگیرند؛ عکس شخصی را که نمی شناختند به قلبشان بگیرند، بر سر و سینه بزنند.

وی در ادامه بیان کرد: هنر به معنای واقعی پاک است، چرا که خداوند با آن تعریف می شود و یکی از صفات اصلی پروردگار هنرمند بودن است؛ مرحوم سلحشور به معنای واقعی به این موضوع اعتقاد داشت و سعی کرد آن را توسعه دهد؛ توسعه این موضوع سرباز می خواهد و فرج تمام وجود و جان خود را و زمانی تمام حیثیت اش را در این راه گذاشت.

وی تصریح کرد: فرج با تمام معنی به پاکی هنر باور داشت و سعی کرد پاک وارد این عرصه شود که نتیجه آن اثرات بسیار مثبتی است که روی جامعه خود گذاشت.

وی افزود: مرحوم سلحشور با همین نگاه سریال هایی مثل «یوسف» و «اصحاب کهف» را بدون امکانات منحصر به فرد و حتی بدون هنرپیشه معروف ساخت و صرف نظر از تاثیرات داخلی توانست در خارج از کشور هم اتفاقات خوبی را رقم بزند.

میرعلایی در ادامه عنوان کرد: در کشورهایی مانند ترکیه هنگام نمایش مجموعه «یوسف» خیابان ها خلوت می شود، در حالی که آن جا فیلم هایی با ساختار بسیار قوی تر و شاید جذاب تر تولید می شود. آنچه مردم را پای این سریال می نشاند، باور به پاکی هنر و رسیدن به پاکی ذاتی است.

وی اذعان داشت: هرجای دنیا که مجموعه «یوسف» را ببینند ، قطع به یقین تمام تبلیغات دشمن برای نشان دادن ایران به عنوان پایگاه داعش پایمال خواهد شد؛ چون هرکس با تماشای این سریال با پی بردن به نگاه قرآن متوجه می شود که از همچین نگاهی داعش بیرون نمی آید و کشوری هم که این مجموعه تلویزیونی را ساخته است، بدون شک با افکار داعش مخالف است.

وی در بخش پایانی صحبت هایش اظهار داشت: با مراجعه به سوره شعراء پی می بریم که خداوند با عنایت به هنرمندان چه ودیعه ای در وجودشان نهاده است؛ اما متاسفانه امروز برخی هنرمندان ما به هنر بند هستند و از وجودشان خوب استفاده نمی کنند؛ فرج با درک استعداد و ودیعه ای که خداوند در وجودش نهاده بود به معنای واقعی به هنر پاک توجه کرد و طبق فرموده امام همواره احساس می کرد که در محضر خداست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار