بیش از ۴۲ میلیون تن کالا در بندر امام تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: در دوازده ماهه سال گذشته تخلیه و بارگیری انواع کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به بیش از ۴۲ میلیون تن رسید.

سعدالله عبداللهی با اشاره به تخلیه و بارگیری ۴۲ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۱۰۷ تن کالا در این مجتمع بزرگ بندری افزود: بالغ بر ۲۴ میلیون تن از این میزان را کالای غیر نفتی و معادل ۱۷ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۷۰۲ تن را کالای نفتی تشکیل می دهد.

وی میزان رشد سالانه تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی طی مدت مذکور نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را ۱۲ در صد عنوان کرد و گفت: تخلیه و بارگیری کالای نفتی در این مجتمع بزرگ بندری رونق یافته و تعداد کشتی های حامل کالاهای نفتی طی این مدت را ۶۷۰ فروند بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان افزود: بیش از ۱۷ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۷۰۲ تن کالای نفتی در این مدت تخلیه و بارگیری شده که نشان از رشد ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال پیش دارد.

عبداللهی نقش حمل و نقل ریلی را در بنادر بسیار مهم ارزیابی کرد وگفت: کالاهای اساسی از جمله غلات، برنج، شکر و نهاده های کشاورزی و دامی از عمده کالاهایی هستند که طی این مدت در مجتمع بندری امام خمینی(ره) تخلیه شده است.

وی افزود: مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی، مواد معدنی، سنگ آهن و کودشیمیایی نیز از دیگر کالاهای عمده ای بودند که طی این مدت بارگیری شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.