سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و بين الملل استانداري خوزستان بیان کرد: در سال 1394 از مبادي استان خوزستان حدود 6.6 ميليارد دلار صادرات غيرنفتي صورت گرفته است كه اين رقم نسبت به سال قبل از آن با رشد سه درصدي همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهرداد نيكو گفت: اكثر صادرات غيرنفتي استان خوزستان مربوط به محصولات كشاورزي و پتروشيمي مي باشند .

وي با اشاره به اينكه سال گذشته 1.6 ميليارد دلار صادرات غيرنفتي به كشور عراق از استان خوزستان صورت گرفته اظهار داشت: به دنبال راهكارهايي براي افزايش صادرات غيرنفتي به مقصد كشورهاي روسيه و عراق هستيم و تاكنون جلسات بسياري در اين خصوص تشكيل شده كه نشانه اهميت موضوع است.

نيكو به ظرفيت هاي اقتصادي شهرستان دزفول اشاره کرد و افزود: این شهرستان جايگاه ويژه اي در اقتصاد خوزستان بويژه كشاورزي و حمل و نقل دارد كه با تمهيداتي كه توسط فرماندار واستاندار در اين خصوص صورت گرفته اميدواريم در سال 95 شاهد صادرات محصولات كشاورزي دزفول باشيم.

وي اذعان داشت: اين امكان وجود دارد كه علاوه بر محصولاتي كه بصورت خام به بازارهاي هدف صادر مي شوند محصولات به صورت فراوري شده نيز صادر شوند تا ارزش افزوده بيش تري عايد كشور شود.

سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و بين الملل استانداري خوزستان خاطرنشان کرد: تلاش مي شود در راستاي افزايش صادرات غيرنفتي طبق ظرفيت هاي قانوني هزينه صادركننده تعديل و يا كاهش يابد تا هزينه واحد صادر كننده كاهش يافته و از سوي سود صادركننده افزايش يابد.

مهرداد نيكو بیان داشت: استان خوزستان در زمينه صادرات محصولات پتروشيمي و فلزات اساسي (فولاد) رتبه نخست كشور را دارد كه مي توان اين جايگاه را در خصوص محصولات كشاورزي نيز داشته باشيم .

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر استان هاي مازندران، گيلان و آذربايجان كه پيشرفت هايي در صنايع تبديلي دارند در زمينه صادرات محصولات كشاورزي جلوتر از دزفول هستند افزود: توسعه صنايع تبديلي در استان خوزستان به طور جدي پيگيري مي شود ولي بايد در خصوص صادرات محصولات كشاورزي و اجتناب از خام فروشي كه امري زمان بر است نيز در استان فرهنگ سازي كرد تا شاهد اشتغال بيش تر در اين استان باشيم.

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.