یک باند قاچاقچی اشیاء عتیقه و حفاری غیر مجاز در مهاباد دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، و به گفته رئیس میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مهاباد ، این باند 8 نفره در حال حفاری غیر مجاز و تخریب آثار تاریخی منطقه در ارتفاعات بخش مرکزی شهرستان مهاباد در عملیاتی با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت مهاباد و یگان میراث فرهنگی دستگیر شدند.

شهابی افزود : افراد بازداشت شده ، در حفاری هایشان آثار باستانی را با هدف کشف عتیقه تخریب کرده بودند ولی موفق به پیدا کردن هیچ شیء عتیقه ای نشده بودند.

بگفته شهابی ، تعدادی از این افراد ، بومی منطقه و بقیه از شهرهای خارج استان بودند که از آنان یک قبضه اسلحه شکاری ، شش عدد فشنگ ساچمه ای ، یک دستگاه فلزیاب ، یک دستگاه خودروو ادوات و وسایل حفاری نیز کشف و ضبط و به مقامات قضایی تحویل شد.

شهابی با بیان اینکه هر گونه حفاری برای کشف اشیای عتیقه در مناطق تاریخی از مصادیق جرم است و 6 ماه تا 3 سال حبس دارد تصریح کرد :در همین خصوص ، اداره میراث فرهنگی شهرستان مهاباد در روستاهایی که آثار باستانی آنها در معرض تخریب است ، انجمن های میراث فرهنگی تشکیل داده است.

این انجمن ها از نمایندگان شورای روستا ، دهیار روستا و معتمدین محل تشکیل شده و برای حفظ آثار باستانی و جلوگیری از دخل و تصرف روستاییان در اماکن تاریخی برای کشاورزی فعالیت می کند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

برچسب ها: کشف ، باند ، قاچاق عتیقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.