نخست‌وزیر عراق برای ارائه اسامی نامزدهای پیشنهادی خود برای کابینه جدید وارد پارلمان این کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، "حیدر العبادی،" نخست وزیر عراق اسامی نامزدهای جدید برای تشکیل کابینه را به پارلمان ارائه داد و اکنون در مقر پارلمان حضور دارد تا به بررسی این اسامی بپردازد.


"سلیم الجبوری،" رئیس پارلمان عراق از حیدر العبادی خواسته تا استعفا یا برکناری وزرای کنونی را اعلام کند.


از سوی دیگر برخی منابع اسامی کابینه جدید عراق را فاش کردند که از جمله آن ها فالح فیاض است که برای تصدی پست وزارت خارجه نامزد شده است.

همچنین جبار علی برای تصدی پست وزارت نفت، موسی الموسوی برای تصدی پست وزارت آموزش عالی و محمد جاسم محمد برای تصدی پست وزارت دادگستری نامزد شده اند.

در لیست جدیدی که العبادی برای تشکیل کابینه خود ارائه کرده، "نافع اوسی بلبول" برای تصدی پست وزیر بازسازی، "علاء عبدالقادر العبادی" برای تصدی پست وزیر جوانان، "یوسف علی الاسدی" برای تصدی پست وزیر حمل و نقل، "علاء غنی حسین" برای تصدی پست وزیر بهداشت، "حسن الجنابی،" برای تصدی پست وزیر منابع آبی، "صلاح رشید محارب،" برای تصدی پست وزیر برق، "امل سهام القاضی،" برای تصدی پست وزیر تعلیم و تربیت، "وفاء جعفر المهداوی" برای تصدی پست وزیر برنامه ریزی، "اومید احمد" برای تصدی پست وزیر تجارت و "نزار ناصر العتابی" برای تصدی پست وزیر کار نامزد شده اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار