تب‌برفکی در آبشخورهای بین راهی در کمین گله‌های عشایر در حال کوچ استان سمنان به انتظار نشسته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد سعیدی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: احتمال شیوع تب برفکی در بین گله های دامداران و خصوصا عشایر این استان وجود دارد و بروز این بیماری و شیوع آن به صنعت دامپروری در استان و خصوصا اقتصاد عشایر خسارت جبران‌ناپذیری وارد می‌کند.
وی افزود: با توجه به پیش رو بودن زمان کوچ بهاره عشایر از مناطق شرقی، مرکزی و غربی به سمت چراگاه‌های ییلاقی این استان، در صورت بی‌توجهی و استفاده از آبشخورهای مشترک بین‌راهی، تراکم و تجمع دام در مراتع و آبشخورهای ایل راه‌ها ؛ این وضعیت می‌تواند عامل بروز جدی بیماری تب‌برفکی در گله‌های دامی باشد .
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به ضرورت دوری گله‌های دام از آبشخورهای بین‌راهی اضافه کرد: در صورت شیوع این بیماری در بین واحدهای دامی استان، خسارات جبران ناپذیر به اقتصاد عشایر و صنعت دامپروری وارد می‌شود.
این دکترای دامپزشکی بر رعایت نکات ایمنی تاکید و خاطرنشان کرد: رعایت فواصل بین دام‌ها، توجه به الزامات قرنطینه‌ای، ارائه آموزش‌های لازم به فعالان دامداری، بهره‌گیری از ضدعفونی‌ها و ...می‌تواند مانع از شیوع تب‌برفکی در بین دام عشایر شود.
دکتر سعیدی ضمن توصیه دامداران به رعایت نکات بهداشتی ابراز امیدواری کرد: با توجه جدی به نکات بهداشتی و ضدعفونی آبشخورها و ... عشایر کوچی بدون مخاطره داشته باشند.
انتهای پیام/ ه

برچسب ها: تب ، برفکی ، عشایر ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.