جلسه فوق‌العاده پارلمان عراق برای بررسی بحران کابینه جدید با حضور نمایندگان عراقی آغاز شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، "سلیم الجبوری،" رئیس پارلمان عراق جلسه امروز (چهارشنبه) را با حضور 147 نماینده برای بررسی بحران سیاسی کنونی عراق آغاز کرد. 

پیش از این 61 نماینده پارلمان خواهان برگزاری این نشست فوق العاده برای بحث درباره کابینه جدید شده بودند. 

همچنین برخی منابع از تنش و آشوب در جلسه پارلمان خبر دادند. به گفته این منابع سلیم الجبوری از فؤاد معصوم، رئیس جمهور عراق خواست در جلسه پارلمان حضور یابد.

روز سه شنبه نیز برخی نمایندگان خواهان استعفای رؤسای سه گانه عراق شدند چراکه خواسته های مردم را برای اجرای اصلاحات فراگیر در کشور برآورده نکرده اند. 

بحران سیاسی در عراق درحالی ادامه دارد که اخیرا وزرای جریان صدر از دولت حیدر العبادی، نخست وزیر عراق استعفا و حضور خود در جلسات آتی را تا زمان تشکیل دولت تکنوکرات به حالت تعلیق درآوردند. 

به گفته منابع عراقی الجبوری از معصوم درخواست کرده تا برای بررسی پیامدهای تحصن نمایندگان در پارلمان حضور یابد.

همچنین منابع اعلام کردند: در جلسه پارلمان تنش بالا گرفته و نمایندگان ائتلاف الکردستانی با عالیه نصیف، نماینده زن عراقی به زد و خورد پرداختند.

در همین حال سلیم الجبوری با رؤسای فراکسیون های سیاسی در پارلمان، نشستی را درباره کابینه جدید برگزار کرد.

نمایندگان عراقی که از روز سه شنبه در اعتراض به برآورده نشدن خواسته های مردم درباره اجرای اصلاحات فراگیر در داخل پارلمان تحصن کرده بودند، تأکید کردند تا زمان برکناری رؤسای سه گانه به تحصن ادامه خواهند داد.

تعداد این نمایندگان 171 نفر است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار