سیل در 16 استان همچنان می تازد که تاکنون 9000 نفر از هموطنان متاثر امدادرسانی شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  از 4 روزگذشته بارنگی‌ها در 16 استان شدت گرفت که متاسفانه  تاکنون 6 تن کشته و مفقود شده اند.

در ادامه آخرین گزارش های هلال احمر و اورژانس از این 16 استان سیل زده را می خوانید:

سیل در 17استان می تازد/اهالی 188 شهر و روستا گرفتار هستند/آمار تلفات به 6 تن رسید

**سیل 4 نفر را کشت/یک زن و کودک همچنان مفقود هستند

امين صابري نيا ،رييس اورژانس كشور  در گفتگو با  خبرنگار ما ،در تشریح آخرین آمار تلفات سیل در سراسر کشور گفت:سيل روزهاي اخير 9 استان كشور را درگير كرد و بيشترين آسيب ها در استان ايلام، لرستان و شهر دزفول در استان خوزستان بوده است.

رييس اورژانس كشور تصریح کرد: در اين حوادث 4 نفر در استانهاي ايلام و لرستان(سه مورد صاعقه زدگي و يك مورد غرق شدگي) جان خود را از دست دادند.

وی افزود: همچنین يك كودك  5 ساله در پلدختر و يك زن جوان نيز در دهلران استان ايلام مفقود شده اند که در صورتی که تا 24 ساعت آینده جسد آنها پيدا نشود، اين افراد نيز جزء فوت شدگان محسوب مي شوند.

رييس اورژانس كشور با اشاره به آمار مصدومین خاطر نشان کرد:  در مجموع در مناطق سيل زده 9 نفر مصدوم شدند كه تقريبا همگي با درمان سرپايي مداوا شدند و نيازي به بستري نداشتند. 

سیل در 17استان می تازد/اهالی 188 شهر و روستا گرفتار هستند/آمار تلفات به 6 تن رسید

**امدادرسانی به 9000 نفر در 16 استان سیل زده /آمار تلفات به 5 تن رسید

سیدمصطفی مرتضوی در گفتگو با خبرنگار ما درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در کشور گفت: تاکنون 16 استان لرستان، ایلام، کرمانشاه، فارس،خوزستان، چهارمحال و بختیاری، همدان، اصفهان، خراسان شمالی و رضوی، کهگیلویه، کردستان، البرز، یزد، آذربایجان شرقی، زنجان و 166شهر، روستا و مناطق عشایرنشین دچار سیل و آبگرفتگی شده‌اند.

وی افزود:  تاکنون بیش از 9000 نفر امدادرسانی شده‌اند ، 367 نفر اسکان اضطراری یافته اند و  740 دستگاه چادر امدادی در استان‌های سیل زده برپا شده است.

مرتضوی ضمن اشاره به نجات 20 نفر از مرگ، بیان داشت: متاسفانه تاکنون 5نفر جان خود را از دست داده اند و یک نفر کماکان مفقود است.

مرتضوی خاطر نشان کرد: همچنین تاکنون تخلیه آب از 370 واحد منزل مسکونی انجام شده و امدادرسانی در خوزستان،لرستان،ایلام و خراسان رضوی ادامه دارد.

سیل در 17استان می تازد/اهالی 188 شهر و روستا گرفتار هستند/آمار تلفات به 6 تن رسید

*آخرین آمار جانباختگان سیل در ایلام

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر ایلام در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با جود تلاش‌های شبانه روزی امدادگران جمعیت هلال‌احمر جسد زنی که در میمک قربانی سیل شده بود هنوز پیدا نشده است.

«محمد سلیمانی» اظهار کرد: با وجود تلاش‌های انجام شده تاکنون جسد زن قربانی سیل پیدا نشده است و تلاش‌ها همچنان در این زمینه ادامه دارد.

وی بابیان اینکه تاکنون 4 نفر در استان براثر این سیل جان‌باخته‌اند، افزود: دو نفر بر اثر صاعقه و یک نفر راننده تریلر نیز در این سیل جان خود را از دست دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گفت: امدادرسانی به مردم مناطق سیل زده مخصوصا مناطق عشایری همچنان ادامه دارد.

سیل در 17استان می تازد/اهالی 188 شهر و روستا گرفتار هستند/آمار تلفات به 6 تن رسید

**امدادرسانی به 9900 نفر در 17 استان سیل زده / آمار کشته شدگان به 6 نفر رسید

سیدمصطفی مرتضوی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در کشور گفت: تاکنون 17استان لرستان، ایلام، کرمانشاه، فارس،خوزستان، چهارمحال و بختیاری، همدان، اصفهان، خراسان شمالی و رضوی، کهگیلویه، کردستان، البرز، یزد، سمنان، آذربایجان شرقی، زنجان و 188شهر، روستا و مناطق عشایرنشین دچار سیل و آبگرفتگی شده‌اند.

وی افزود: تاکنون بیش از 9 هزار 900 نفر امدادرسانی شده‌اند و 3 هزار 631 نفر اسکان اضطراری یافته اند و  740 دستگاه چادر امدادی در استان‌های سیل زده برپا شده است.

مرتضوی ضمن اشاره به نجات 25 نفر از مرگ و انتقال 7 مصدوم به بیمارستان بیان داشت: متاسفانه تاکنون 3 نفر در دهلران ، یک نفر در مهران، یک نفر در ایلام، و یک نفر در اندیکا جان خود را از دست داده اند.

مرتضوی خاطر نشان کرد: همچنین تاکنون تخلیه آب از 392 واحد منزل مسکونی انجام شده و امدادرسانی در خوزستان،لرستان،ایلام و خراسان رضوی ادامه دارد.

*ریختن یک دیوار در منطقه فوتبال اراک

عباسعلی نظیری سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری مرکزی  اظهار داشت: در هفته گذشته شاهد بارش باران در اکثر شهرهای استان بودیم، که این بارش‌ها خسارت‌های جزیی در پی داشت.

وی تصریح کرد: بارندگی‌‌های دو روز گذشته موجب آبگرفتگی شش واحد مسکونی در شهرک نبئی، فرو ریختن یک دیوار در منطقه فوتبال اراک، زیر آب رفتن یک مزرعه و یک گلخانه در منطقه چقا، آبگرفتگی و تخریب برخی خانه‌های قدیمی در روستاهای خنداب و منطقه سنجان اراک، سرریز سد خاکی مودر در محدوده شهرستان اراک و به دنبال آن مسدود شدن راه روستایی مرزیجران و سرریز برخی بندهای خاکی در استان شد که برآورد میزان خسارت‌های وارد شده در حال انجام است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری مرکزی با اشاره به اینکه خسارت ناشی از بارش باران توسط دستگاه‌های مربوط در حال بررسی است، گفت: بر اساس بررسی‌های اولیه می‌توان گفت خسارت‌ها سنگین نیست و تا اعلام نظر نهایی نمی‌توان به صورت دقیق میزان خسارت‌ها را اعلام کرد.

نظیری ادامه داد: یکی از دغدغه‌هایی که وجود داشت امکان شکستن سد روستای قلعه‌چی شازند بود که خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده و اقدام به موقع مسئولان از بروز این حادثه جلوگیری شد.

سیل در 17استان می تازد/اهالی 188 شهر و روستا گرفتار هستند/آمار تلفات به 6 تن رسید

*امدادرسانی به 135 حادثه‌دیده ناشی از سیل و آبگرفتگی در خراسان شمالی

حسن شکوری مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی نسب اظهار کرد: با عبور موج بارشی از استان و سیل و آبگرفتگی ناشی از آن 38 نیروی عملیاتی از نجاتگران جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی کار امدادرسانی به 135 نفر را در سیل و آب‌گرفتگی منازل و معابر انجام دادند.

وی افزود: مهم‌ترین عملیات انجام‌شده نجات 56 نفر در روستای خوم‌بی شهرستان گرمه بود که به علت بارندگی در دشت‌های لاله‌های واژگون گیر کرده و با تلاش نجات‌گران تمامی آنان به مناطق امن و قابل‌ دسترس انتقال داده شدند.

شکوری‌نسب بیان داشت: گروه‌های عملیاتی نجات در سیلاب جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی کار امدادرسانی به حادثه‌دیدگان شهرستان‌های گرمه، فاروج و بجنورد را به انجام رسانده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه موج بارش‌ها هنوز در استان ادامه دارد تمامی پایگاه‌ها و شعب جمعیت هلال‌احمر در آمادگی کامل به سر می‌برند و سامانه ندای امداد 112 جمعیت هلال‌احمر به‌صورت 24 ساعته آماده دریافت گزارش حوادث احتمالی است.

سیل در 17استان می تازد/اهالی 188 شهر و روستا گرفتار هستند/آمار تلفات به 6 تن رسید

*تخريب يك هزار و 20 واحد مسكوني روستايي لرستان در سيل

كامران اميري با اشاره به آبگرفتگي دو هزار و 80واحد مسكن روستايي افزود: يك هزار و 60 واحد نيز خسارت 10 تا 50 درصدي داشتند.

وي اظهار داشت: در صورتي كه متوسط قيمت هر واحد 250 ميليون ريال در نظر گرفته شود، ميزان تقريبي خسارت يك هزار و 60 واحد تخريب شده، 255 ميليارد ريال است.

معاون بنياد مسكن انقلاب اسلامي لرستان ادامه داد: هم اكنون كارشناسان اين نهاد با حضور در سطح روستاهاي استان در حال برآورد دقيق خسارات وارده هستند.

به گفته اميري روستاهاي تمامي شهرستان هاي استان دچار خسارت هاي متاثر از سيل و بارندگي شدند كه رقم نهايي آن، به زودي اعلام مي شود.

بارندگي هاي آبان ماه سال گذشته و جاري شدن سيل نيز، به سه هزار و 906 واحد مسكوني در نقاط مختلف استان خسارت وارد كرد.

سیل در 17استان می تازد/اهالی 188 شهر و روستا گرفتار هستند/آمار تلفات به 6 تن رسید

*جسد دختر مفقود شده در سیل مهران پیدا شد

محمد سلیمانی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام  اظهار داشت: چهار روز پیش و در روز نخست سیل در مهران دختری در منطقه میمک مفقود شد.

وی افزود: با تلاش‌های شبانه‌روزی امدادگران جمعیت هلال احمر استان در نتیجه جسد دختر مفقود شده که بر اثر سیل جان به جان آفرین تسلیم کرده بود، پیدا شد.

وی ادامه داد: این دختر 21 سالن سن داشت که بر اثر بروز سیل در منطقه میمک غرق شد و فوت کرد که از زمان مفقود شدن تا زمان یافت شدن تلاش امدادگران جمعیت هلال احمر استان ایلام استمرار داشت و لحظه‌ای از این مسئولیت خطیر دست برنداشتند.

سیل در 17استان می تازد/اهالی 188 شهر و روستا گرفتار هستند/آمار تلفات به 6 تن رسید

*قطعی آب پلدختر بر اثر سیل

نورالدین درمنان ، فرماندار پلدختر تصریح کرد: آب شهر پلدختر قطع است. متولیان شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند که خط فرعی را نصب کنند و امیدواریم این مشکل امروز برطرف شود. همچنین آب شرب برخی روستاها نیز قطع است.

وی، برآورد اولیه خسارت سیل در شهرستان را 40 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: امکان اینکه خسارت از این مبلغ بیشتر باشد نیز وجود دارد. به زیرساخت‌های مختلف از جمله تأسیسات شهری، راه‌های روستایی، برق، مخابرات، آب و کشاورزی خساراتی وارد شده است.

درمنان یادآور شد: بر اثر سیل تلفات جانی در شهرستان نداشته‌ایم اما رعد و برق سبب مرگ یک پسر جوان پلدختری شد.

فرماندار پلدختر با اشاره به اینکه در کل کشور بارندگی‌ها به این شدت بی‌سابقه بوده است، افزود: بین 196 تا 200 میلی‌متر بارندگی در پلدختر داشته‌ایم که بی‌سابقه بوده است. بارش رحمت الهی امروز در پلدختر متوقف شده و هوا آفتابی است.

وی با بیان اینکه سعی کرده‌ایم راه‌های ارتباطی روستاها برقرار باشد، اضافه کرد: ارتباط چندین روستا قطع شده بود که دستگاه‌های متولی این مشکل را رفع کردند و هم اکنون ارتباط همه راه‌های روستایی برقرار است.

**خسارت سیل در خراسان رضوی به 157 مورد رسید

سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ما،  در خصوص برآورد خسارت سیل در استان خراسان رضوی اظهار داشت :طبق آخرین برآورد انجام شده، خسارت سیل در استان خراسان رضوی به 157 مورد رسیده است

وی افزود:بسته شدن راه اصلی سرخس به مشهد، 63 مورد ابگرفتگی معابر در شهر مشهد، 42 مورد ابگرفتگی منازل از خسارت های وقوع سیل در این استان بوده است .

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص دیگر خسارت های این استان گفت :30 مورد سقوط درخت، 16 مورد سقوط درخت بر روی شبکه برق و 5 مورد سقوط درخت بر روی منازل از دیگر خسارت های این بلای طبیعی بوده است.

در حال تکمیل . . .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
ما زیر ساختهایمان خراب است وگرنه این نمونه سیلها در اروپا و به خصوص آمریکا سالانه هزار بار می آید ما جاده ناریم و امکانات مقابله با سیل نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
بیا به خاطر تدبیرنکردن مسئولین ذی ربط چندهم وطن جان خودراازدست دادند.
جان انسان اینجاارزش ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
متاسفانه اکنون هم بیشتر شهرهای جدید و شهرکها به دلیل ارزان تمام شده زمین شان احداث می شوند آنهم در محل هایی که در مسیل قرار دارند و روزی مصیبتی به بار خواهند آورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
کنارهای رود خانه ها خانه ممنوع می باشد،ساخت وساز ممنوع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
زیرساختهای شهری و روستایی کشورمان اینقدر پیرشفته و به روز هست ،که با اولین باران سیل و سیلاب جاری شده و بیشتر از سود باران ، ضرر باران رو نصیب دولت می کنه!!!!!!!!!
آخرین اخبار