چهره‌های موجه و آرام سینما و تئاتر ایران گاهی مورد هجوم بعضی بداخلاقان فضاهای مجازی قرار می‌گیرند تا خلاف آن چیزی که هست را نشان دهند.

به گزارش خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فضای مجازی و تخریب چهره بعضی هنرمندان چاشنی غذای بد طعم شایعاتی است که این روزها در آشپزخانه گروه‌ها و کانال‌های متفرقه تفت داده شده و دست به دست می‌شود.

چهره‌های موجه و آرام سینما و تئاتر ایران گاهی مورد هجوم بعضی بداخلاقان فضاهای مجازی قرار می‌گیرند تا خلاف آن چیزی که هست را نشان دهند.

روز سه‌شنبه شایعه‌ای مبنی بر خود انتخابی اعضای هیئت مدیره خانه تئاتر ایران به بنیاد ملی نخبگان به عنوان نخبگان حوزه تئاتر منتشر شد.

شایعه‌ای که خیلی زود فضای مجازی را پر کرد و در گروه‌ها و کانال‌های متفرقه خبری دست به دست شد.

ایرج راد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ضمن رد کردن این شایعه گفت: مدتی است شایعاتی توسط گروه و افراد خاصی در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود که در تلاش برای تخریب چهره تئاتر و اینجانب و بهزاد فراهانی است.

وی در ادامه افزود: به هیچ وجه چنین تصمیمی صورت نگرفته است؛ چرا باید خودم را برای معرفی به بنیاد ملی نخبگان معرفی کنم و چرا چنین شایعاتی را برایم درست می کنند.

این اولین بار نیست که بعضی گروه‌ها و کانال‌های متفرقه برای عضوگیری و یا تبلیغات مد نظرشان، به هر طریقی اقدام به عضو گیری می‌کنند.

هفته گذشته نیز شایعه‌ای با عنوان به سرقت رفتن جسد مرحوم مرتضی پاشایی در شبکه های مجازی دست به دست شد که با پیگیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، از مسئولان بهشت زهرا(س) تهران این خبر تکذیب شد.

علاوه بر انتشار اخبار کذب در رسانه‌های مجازی، بعضی کانال‌ها و گروه‌ها تبلیغات متفاوتی انجام می‌دهند. تبلیغاتی که ترغیب‌کننده افراد برای ثبت نام در کلاس‌های رقص است. بعضی از این کانال‌ها برای مجالس مختلف رقاص خانم یا آقا می‌فرستند و بعضی‌ها هم برگزاری مجالس مختلط را تبلیغ می کنند.

راهی آسان و بدون هزینه و تبلیغات و انتشار اخبار به هر طریقی، دستپخت این روزهای شبکه های مجازی است.

با توجه به اینکه نظارت کافی بر روی بسیاری از اخبار و شایعات صورت نمی گیرد، بهترین راه برای اعتماد به صحت و سقم اخبار، کانال‌های رسمی است که توسط خبرگزاری‌های رسمی ایجاد شده است.

به نظر می‌رسد فعالیت‌های پلیس فتا در این فضا چندان چشمگیر نبوده و جای خالی نظارت در بعضی کانال‌های خبری خالی است.



لینک دانلود


گزارش: پوریا سلیمان‌زاده


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.