زنجان؛

لزوم توسعه باجه های مطبوعاتی در شهرک های اقماری زنجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: در شهرک‌های اقماری زنجان فضای مناسبی برای توزیع نشریات وجود ندارد که باید برای توسعه باجه‌های مطبوعاتی همکاری لازم انجام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ناصر مقدم بر ضرورت توسعه باجه‌های مطبوعاتی در زنجان تاکید کرد و افزود: متأسفانه شورای شهر نسبت به این مهم همکاری لازم را ندارد.

وی ادامه داد:در شهرک‌های اقماری فضاهای مناسبی برای توزیع نشریات وجود ندارد ولی باید برای توسعه باجه‌های مطبوعاتی در زنجان و سایر شهرستان‌ها دست‌اندرکاران حوزه ذی‌ربط همکاری لازم را داشته باشند.

مقدم تأکید کرد: روزنامه یک کالای فرهنگی مصرفی است که باید در دسترس باشد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به تعداد و تنوع نشریات در حال انتشار در سطح استان اشاره کرد و گفت: این تعداد دکه‌های مطبوعاتی کفایت نشریات را به جهت تنوع ندارد.

مقدم از مطرح شدن طرحی به شهرداری و شورای شهر در راستای افزایش دکه‌های مطبوعاتی در زنجان خبر داد و گفت: در این طرح چندین محل برای استقرار دکه مطبوعاتی مشخص شده که تنها در مرحله گفتگو باقی مانده است.

وی با اشاره به فعالیت دکه‌های مطبوعاتی در سطح استان زنجان افزود: در حال حاضر تنها شش دکه مطبوعاتی در استان زنجان وجود دارد که این تعداد باید افزایش پیدا کنند.

مقدم ادامه داد: عمده دکه‌های مطبوعاتی در مرکز شهر قرار گرفته اند و شهروندان به دلیل بعد مسافت و دوری راه نمی‌توانند از نشریات و روزنامه‌ها استفاده کنند و امکان دسترسی برای آنها مشکل می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: با افزایش دکه‌های مطبوعاتی در استان می‌توان برای افراد زیادی اشتغال ایجاد کرد و هم مردم به راحتی به نشریات و روزنامه‌ها دسترسی پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.