مدیر کل نظارت و ارزیابی بر فرآورده‌های خوراکی‌ آشامیدنی آرایشی و بهداشتی گفت:با درج نشان ایمنی و سلامت برای تمام محصولات، مصرف‌کننده می‌تواند بدون نگرانی در جهت تغییر الگوی مصرفی خود و ارتقای سلامت پیش رود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز جنت مدیر کل نظارت و ارزیابی بر فرآورده‌های خوراکی‌ آشامیدنی آرایشی و بهداشتی در خصوص نشان ایمنی و سلامت محصولات غذایی گفت: نشان ایمنی و سلامت مواد غذایی از دو جنبه اهمیت دارد، یکی تشویق تولیدکنندگان و ایجاد حس رقابت و جنبه دوم حقوق مصرف‌کننده و گرایش آن به سمت محصولاتی که از کیفیت بهتری برخوردار هستند، ارتقاء سطح سلامت است که این برنامه از سال 85 به صورت نمایشی شروع شده است و تلاش داریم تا پایان سال 95 تمام محصولات غذایی نشان سلامت و ایمنی دریافت کنند.

وی افزود: با درج نشان ایمنی و سلامت برای تمام محصولاتی که از لحاظ ایمنی مورد تأیید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو هستند، مصرف‌کننده می‌تواند بدون نگرانی در جهت تغییر الگوی مصرفی خود و ارتقای سلامت پیش رود.

وی در خصوص محصولات تراریخته توضیح داد: تاکنون هیچ ثبت سفارشی در مورد واردات محصولات تراریخته از جمله برنج نداشته‌ا‌یم، گونه های مختلفی از برنح‌های بومی در کشور وجود دارد که آزمایشگاه های غذا و دارو تمام آنها را مورد بررسی قرار داده است.

وی تأکید کرد: نباید به شایعات دامن زد، بسیاری از تخلفاتی که در دنیای مجازی از آن نام برده می‌شود، شایعه‌ای بیش نیست و این امر موجب دل سرد شدن مردم می شود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار