با انجام فعالیت‌های پیشگیرانه که تا کنون در استان خوزستان صورت گرفته قاچاق کالا در مرزهای آبی و خاکی شلمچه تا هندیجان به صفر رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، استاندار خوزستان گفت: در خوزستان با فعالیت‌هایی که صورت گرفته می‌توان گفت در مرزهای آبی و خاکی شلمچه تا هندیجان قاچاق کالا به صفر رسیده است.

عبدالحسن مقتدایی افزود: فعال‌سازی بخش اقتصادی مرزها با محوریت مردم از اقدامات مثبت بود، در حجم صادرات و مبادلات مرزی در قالب کالاهای ملوانی و بازارچه‌های مرزی در شهرهای مختلف استان به‌تدریج خود را نشان می‌دهد.

مقتدایی بیان داشت: عمدتاً تعاونی‌ها جنبه وارداتی داشتند اما اکنون دو شرکت تعاونی که در شادگان فعال هستند درزمینهٔ صادرات موفقیت‌های خوبی کسب کردند، فعال شدن بنادر، گمرکات و تعاونی‌ها موجب امنیت اقتصادی و سایر ابعاد امنیتی در مرزها می‌شود، مهم‌تر از آن فراهم شدن زمینه رزق حلال برای مردم استان است.

مقتدایی تصریح کرد: می‌توان گفت میزان قاچاق کالا در استان به صفر رسیده است آمار دقیق را باید کارشناسان متولی امر اعلام کنند اما آنچه کشف‌شده مربوط به ورود از مرزهای استان خوزستان با 7بندر، بازارچه و پایانه‌های مرزی آن نیست.



انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.