در نشست خبری میراث فرهنگی و گردشگری، اقدامات انجام شده در سال 94 و کارهایی که در سال 95 به تحقق خواهد رسید، مطرح شد.

به گزرش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابوالفضل عبیدی معاون فنی و اجرایی صندوق احیا در نشست خبری امروز در خصوص وظایف واحد فنی این مجموعه گفت: یکی از وظایف مهم واحد فنی، نظارت بر پروژه‌ها و بحث تعیین کاربری مجموعه صندوق گردشگری است که اقدامات زیربنایی و بحث‌های روزمره آن انجام شده است.

وی افزود: همچنین تلاش ما بر این بوده تا با هماهنگی بیشتر با معاونت میراث فرهنگی استان‌ها، تبادل اطلاعات را بیشتر کنیم تا از وضعیت و کارهایی که به صورت ماهانه و یا هفتگی انجام می‌دهند گزارش‌هایی را از آن‌ها گرفته و مورد بررسی قرار دهیم.

عباس پاییزبان معاون حقوقی صندوق گردشگری در خصوص اقدامات انجام شده در سال 94 بیان کرد: ما طی شش مرحله 101 بنا را برای مزایده گذاشته بودیم که 31 بنا برای این امر انتخاب شدند و انعقاد قرارداد برای آن‌ها صورت گرفته است.

وی درباره ناموفق‌‌بودن بناهایی که در این مزایده انتخاب نشده‌اند، اظهار داشت: ناآشنایی سرمایه‌گذاران در این حوزه باعث شده تا آثاری که در این مزایده مورد قبول واقع نشده‌اند، بی‌اثر نبوده و هدف ما ارزیابی این آثار است تا با نگاه مثبت و نشان دادن جذابیت‌های آن بتوانیم به آنها کمک کرده تا از این بناها بهره‌مند شوند.

پاییزبان با بیان اینکه به تمام بناهایی که واگذار شده مهر قانون خورده است، تصریح کرد: ما بایستی بناهایی را که می‌خواهیم واگذار کنیم، اول شناسنامه آن را دقیقا بررسی کنیم و بعد کارشناسان به صورت دقیق کارشناسی این آثار را انجام دهند تا سرمایه‌گذاری برای این بخش‌ها تحقق یابد.

وی در خصوص ادامه اقدامات سال 94 بیان کرد: ما سه مرحله برگزاری فرآیند مزایده را اصلاح کرده‌ایم که به این صورت تمام ابهامات برطرف شده و سعی کرده‌ایم تا عدالت به درستی برقرار شود.

محمدرضا پوینده مدیرعامل و رئیس هیات مدیره صندوق احیاء در خصوص اقدامات سال 95 این مجموعه عنوان کرد: با توجه به اقتصاد مقاومتی و شرایط شهرهایی که هتل ندارند و از این امکانات بهره‌مند نیستند، امکاناتی را قرار می‌دهیم تا بدین نحو اشتغال‌زایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای آن شهرها صورت بگیرد. همچنین بودجه ما نسبت به سال گذشته ده برابر افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: همچنین ما شاهد همایش سفرا خواهیم بود که دو یا سه فصل‌نامه هم در این زمینه انتشار خواهد یافت که قطعا مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

وی درباره مکاتبات انجام شده بیان کرد: درباره خرید و فروش بناهایی که مالکیت خصوصی دارند، مکاتباتی انجام داده‌ایم تا کمک‌هایی به این بخش هم صورت بگیرد.

همچنین محمدرضا پوینده رئیس صندوق حفظ و احیای میراث فرهنگی و گردشگری، در نشست خبری امروز در خصوص بناهایی که تا به حال اقدامات لازم را مسئولان آن انجام نداده‌اند، بیان کرد: بناهایی وجود داشته‌اند که متأسفانه کسانی که سرپرستی آن را بر عهده گرفته‌اند، کارهای لازم را انجام نداده‌اند. ما برای انجام اقدامات لازم برای این امور پیگیری هستیم.

وی اظهار داشت: یکی از افرادی که کار خود را به درستی در خصوص مرمت و بازسازی این بناهای تاریخی انجام نداده بود، حکم جلبش گرفته شده و اقدامات لازم درباره این موضوع را انجام داده‌ایم.

وی درباره ساختمان «دیرگچین» و جابجایی دفتر خود بیان کرد: این ساختمان با توجه به اینکه متقاضی زیادی دارد، وضعیت جالبی حتی برای عموم مردم ندارد. آن را به متقاضی که صلاحیت آن را دارد و‌اگذار خواهیم کرد و ما در جای دیگری مستقر خواهیم شد.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار