بیست‌وچهارمین همایش سالانه بین‌المللی مهندسی مکانیک برای اولین بار در دانشگاه یزد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ دبیر این همایش گفت: بیست‌وچهارمین همایش سالانه بین‌المللی مهندسی مکانیک در سه روز از ۷ تا ۹ اردیبهشت‌ماه با حضور جمعی از استادان برجسته حوزه مهندسی مکانیک از دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور در دانشگاه یزد برگزار می‌شود.

سید محمد بزرگ اظهار کرد: این همایش بین‌المللی از سال ۷۱ در دانشگاه‌های مختلف کشور با حضور جمعی از استادان برجسته داخلی و خارجی و دانشجویان برگزار شده است. بزرگ هدف از برگزاری این همایش را ارائه آخرین دستاوردهای حوزه مهندسی مکانیک برای آشنایی استادان، صنعتگران و دانشجویان کل کشور و معرفی و شناساندن دانشگاه یزد به‌ویژه حوزه مهندسی مکانیک این دانشگاه به جامعه علمی کشور عنوان کرد.

بزرگ افزود: در بیست‌وچهارمین همایش، ۶ استاد برجسته حوزه مهندسی مکانیک از دانشگاه‌های آمریکا، کانادا و آلمان، جمعی از استادان ایرانی خارج از کشور، تعدادی از استادان داخل کشور و جمعی از دانشجویان این حوزه حضور خواهند داشت.

وی یادآور شد: در این همایش حدود ۷۵۰ مقاله به صورت پوستر و سخنرانی ارائه خواهد شد که از این تعداد ۲۰ مقاله از دانشگاه‌های خارج از کشور است. دبیر این همایش، محورهای اصلی همایش را در زمینه حوزه‌های مختلف مهندسی مکانیک از جمله سیستم‌های نیروگاهی، تاسیسات مکانیکی، رباتیک و کنترل، ساخت و طراحی قطعات تجهیزات مکانیکی و ... ذکر کرد.

 وی با اشاره به اینکه در این همایش هم مقالات پژوهشی و هم مقالات کاربردی ارائه می‌شود افزود: در طول برگزاری همایش نشست‌های کاربردی با حضور صنعتگران برگزار می‌شود که به موضوعات صنعتی می‌پردازد.
بزرگ، درخصوص برنامه‌های جانبی این همایش گفت: در کنار همایش تعدادی کارگاه آموزشی تخصصی برای دانشجویان به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی برگزار خواهد شد.
دبیر این همایش  بازدید از بناهای تاریخی یزد و مراسم اهدای جوایز به مهندسان برجسته کشور و پایان‌نامه‌های برتر را از دیگر برنامه‌های این همایش عنوان کرد.

 وی در پایان خواستارحضور صنعتگران و مهندسان استان در این همایش شد که برای اولین بار در استان در حوزه مهندسی مکانیک برگزار می شود، حضور یابند تا بتوانند بهره لازم را برده و با استادان کشور تعامل برقرار کنند.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.