به گفته مسئول کمیته تغذیه هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه دربدنسازان و افرادعلاقه مند به افزایش توده بدنی، باور غلطی وجود دارد که خوردن پروتئین بیشتر باعث افزایش بیشتر توده عضلانی می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سارا مرادی گفت:در مصرف پروتئین ها باید نوع، مقدار و زمان بندی وعده ها برای افزایش سنتز پروتئین مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به منابع پروتئینی شامل : گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ و پنیر گفت:پروتئین ها شامل آمینو اسیدهای ضروری و غیر ضروری هستندکه اسیدهای آمینه های ضروری در بدن ما تولید نمی شود و برای تامین آن باید غذاهای پروتئین دارمصرف شود.

مرادی ادامه داد:استفاده از پروتئین قبل از ورزش، با افزایش انرژی مصرفی به بهبود ترکیب بدن، کمک می کند و با افزایش توده عضلانی بدون چربی به طور همزمان توده چربی را کاهش و حجم عضلات افزایش می دهد.

وی با اشاره به عدم ضرورت مصرف مکمل یاری با پروتئین یا اسید آمینه به شکل قرص یا پودر ضروری گفت:دریافت مقدار اضافی پروتئین باعث کم آبی، افزایش دفع کلسیم ادراری، افزایش وزن و فشار بر کلیه و کبد می شود کمبود سایر مواد مغذی از جمله آهن، روی، تیامین و نیاسین پیش آید

مرادی با بیان اینکه مصرف زیاد کراتین برای افزایش حجم عضله بی فایده است افزود: کراتین انرژی را برای ورزش های کوتاه مدت مانند وزنه برداری تامین می کند و توده عضلانی را در زمان ورزش افزایش می دهد اما عضله انسان برای برداشت و ذخیره کراتین، محدودیت دارد، مصرف طولانی مدت کراتین باعث کشش و پارگی عضلانی، دهیدراسیون و آسیب کلیه می شود.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.