کنگره ملی شعرروستا امروز درشهرستان خاتم آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ علی غیاثی ندوشن مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدگفت: در طول دوره‌های برگزاری به ویژه دوره سوم، اشعار و آثار ارزشمندی به دبیرخانه رسیده که نشان‌دهنده ذوق و طبع بالای شاعران استان یزد و دیگر شعرای کشور است.

غیاثی ندوشن افزود: دو دوره قبل این کنگره در روستاهای سریزد و باقرآباد برگزار شده بود و امروز نیز میزبان شاعران برجسته استان و کشور در روستای سرچشمه در شهرستان خاتم هستیم.

وی از همکاری فرمانداری خاتم و انجمن شعر استان یزد و شهرستان خاتم برای برگزاری این کنگره قدردانی کرد و افزود: در مجموع 450 اثر از شاعران سراسر کشور به این جشنواره رسید که امروز از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.

غیاثی ندوشن با بیان اینکه 176 اثر از شاعران مناطقی غیر از استان یزد به دبیرخانه این جشنواره رسیده اس گفت: امروز از 24 شاعر خوش ذوق استان یزد و دیگر نقاط کشور تجلیل می‌شود که 20 نفر از آنها برگزیده اصلی و چهار نفر دیگر شایسته تقدیر هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از حضور شاعران برجسته از جمله محدثی خراسانی در این مراسم خبر داد و اظهار داشت: حضور شاعران برجسته کشور در این کنگره نشان از اهمیت بالای آن دارد.

غیاثی ندوشن ادامه داد: محورهای در نظر گرفته شده برای اشعار قابل ارسال به سومین کنگره ملی شعر روستا را «الفبای مهربانی»، «دامنی از شکوفه»، «آداب آسمانی‌ها»، «نان حلال عشق»، «گلدسته‌های نور»، «آرایه‌های زندگی»، «قنوت‌ها و قنات‌ها»، «خاک آسمان‌خیز»، «فرزند این آب و خاکم» و «سرچشمه‌های آگاهی» است.

وی با بیان اینکه استان یزد در زمینه شعر و ادب همواره از استان‌های سرآمد کشور بوده است،‌ افزود: استعدادهای جدیدی نیز با برگزاری این کنگره‌ها به ویژه در روستاها شناسایی شده که می‌تواند به بالندگی فرهنگ و ادب در این استان کمک کند.

این کنگره یک روزه در روستای سرچشمه خاتم در حال برگزاری است و از برگزیدگان با اهدای لوح سپاس، تندیس جشنواره و جوایز نقدی تجلیل خواهد شد.
انتهای پیام/ی

برچسب ها: آغاز ، کار ، کنگره ، ملی ، شعر ، روستا ، شهرستان ، خاتم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.