معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت گفت: فعال بودن در زمینه جذب دانشجوی خارجی به اقتصاد دانشگاه کمک می کند و در نهایت جذب بیشتر دانشجوی خارجی به ارتقا اقتصاد کشور کمک می کند.

اعلام برنامه های اقتصاد مقاومتی دانشگاه علم و صنعتمحسن کلانتر معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص  برنامه های موجود برای تحقق شعار "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل " در دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: اولین کار دانشگاه علم و صنعت در سال جدید بر اساس اقتصاد مقاومتی به این صورت بوده است  که کمیته ای از تمام دانشگاه تشکیل دادیم که هدف آن به انجام رساندن اقتصاد مقاومتی است. در این کمیته معاونان و رئیس دانشگاه هفتگی با هم جلسه برگزار می کنند، زیر مجموعه هایی به صورت  کارگروه هایی در حوزه های مختلف نیز تشکیل داده ایم. 

وی در خصوص مهمترین اقدامات دانشگاه علم و صنعت در زمینه اقتصاد مقاومتی بیان کرد: یکی از مهمترین اقدامات ما در سال جدید این است که ایده ها و پروژه های تحصیلات تکمیلی را در راستای اقتصاد مقاومتی سوق دهیم، در پروژه دکتری این امر شدنی است اما چون این پروژه ها مستلزم زمان طولانی است شاید از نتیجه آن خیلی زود نتوانیم بهره برداری کنیم.

کلانتر افزود: دومین موضوع در بحث اقتصاد مقاومتی شناسایی دانشکده های کمک کننده در اقتصاد مقاومتی است. فعال بودن در زمینه جذب دانشجوی خارجی به اقتصاد دانشگاه کمک می کند و در نهایت جذب بیشتر دانشجوی خارجی به ارتقا اقتصاد کشور کمک می کند. 

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه توسعه ی کیفی هم می تواند در اقتصاد مقاومتی نقش داشته باشد، گفت: پیش بینی می کنم طرح های اولیه در زمینه اقتصاد مقاومتی در خردادماه اجرایی شود.

کلانتر در خصوص موانع موجود یاد آور شد: موانعی در این مسیر مشاهده نمی شود. ما در سال قبل هم برنامه هایمان در همین راستا بود فقط باید ایده ها پخته شود. البته ما مجری طرح هستیم و مجوزهای لازم از ساختارهای بیرون دانشگاه باید بگیریم که بعید است در این زمینه هم با مانعی روبه رو باشیم. همچنین در موضوع پروژه های دانشگاهی ما می توانیم تعاملاتی را با وزارت خانه ها داشته باشیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.