معاون علمی فناوری ریاست جمهوری از عرضه 10 هزار دستگاه‌ آزمایشگاهی در چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،در نشست خبری چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران که در شهرک صنعتی گلگون برگزار شد،  سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: امسال همانند سال‌های گذشته این نمایشگاه برگزار می‌شود که خود اقدام مؤثری در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان است و در حال حاضر 10 هزار دستگاه آزمایشگاهی در این آزمایشگاه عرضه می‌شود.

وی افزود: هیات‌هایی نیز از شش کشورهای خارجی برای خرید و بازدید در این نمایشگاه حضور دارند که جهش بسیار خوبی برای فروش محصولات شرکت دانش‌بنیان است.

ستاری تصریح کرد: هیات علمی دانشگاه تهران در مرحله‌ای  قرار دارد که می‌تواند به کره جنوبی و کشورهای دیگر از جمله آلمان دستگاه‌ آزمایشگاهی را صادر کند که اتفاقات پسابرجام کمک مؤثری را در این زمینه کرده است.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: در صورتی که شرکت‌های دانش‌بنیان در بحث بازاریابی بیشتر کار کنند، توسعه یافته و می‌توانند همکاری‌های خوبی را با سایر کشورها داشته باشند.

حضور 330 شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی
محمود شیخ‌زین‌الدین معاون تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در ادامه این مراسم گفت: طی 3 سال گذشته 220 میلیارد تومان از نمایشگاه خرید داشته‌ایم، علاوه بر آن 400 شرکت در این نمایشگاه ثبت‌نام کردند که پس از بررسی‌های کیفی انجام شده 330 شرکت فرصت حضور در این نمایشگاه را پیدا کردند.

وی با بیان اینکه 9 هزار محصول در این نمایشگاه عرضه می‌شود، افزود: محصولات حاضر در این نمایشگاه در 4 سطح متفاوت بسته‌بندی شده که شایان ذکر است محصولات سطح 4 مورد حمایت معاونت علمی قرار نمی‌گیرد.

شیخ‌‍‌زین‌الدین تصریح کرد: 171 مجموعه تحت پوشش وزارت علوم محصولات این نمایشگاه را خریداری کردند و امسال نیز برای اولین بار از 4 دانشگاه و شرکت دانش‌بنیان برتر حمایت و تقدیر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 15 محصول جدید در این نمایشگاه عرضه می‌شود که در سطح 1 فناوری قرار دارند.

تولید ماسک نانوفیلتری با قابلیت جذب 98 درصدی گرد و غبار
نادر نادری سازنده دستگاه تولید ماسک نانوفیلتر در حاشیه مراسم رونمایی از این دستگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این دستگاه قابلیت تولید ماسک نانو با جذب 98 درصدی گرد و غبار را دارد.

وی افزود: برای اولین بار است که این دستگاه به کشور کره جنوبی صادر می‌شود. سازنده این دستگاه نانوفیلتر پیرامون نحوه کار این دستگاه تصریح کرد: این ماسک که با الیاف نانو ساخته شده است، علاوه بر اینکه از افت فشار فرد مصرف‌کننده جلوگیری می‌کند، باعث عدم اختلال در کارکرد دستگاه تنفسی وی می‌شود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.