مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: دستگاه الکتروریسی با تولید نانوالیاف، در بسیاری حوزه‎ها از جمله تولید ماسک و فیلتر خودرو کاربرد دارد.

نادر نادری مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان و کارشناس ارشد شیمی در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوانگفت:دستگاه الکتروریسی، ریسندگی نوعی محلول پلیمری را توسط الکتریسیته و اعمال ولتاژ بالا امکان پذیر می کند؛ نتیجه اعمال ولتاژ بالا تولید نانوالیاف است.

وی می افزاید: محلول پلیمری مورد نظر به علت خاصیت کشسان بالایی که دارد، می توان  به آن تا  100 کیلووات ولتاژ اعمال کرد. نانوالیاف تولیدی در صنعت ماسک، فیلترهای خودرویی و نیروگاهی کاربرد بسیار دارد.

نادری با اشاره به بازدهی 98 درصدی نانوماسک های تنفس شهری، عنوان کرد: حدود یکسال از تجاری سازی این ماسک می گذرد. در طول این مدت 20 میلیون نانوماسک به فروش رسیده که نسبت به نوع معمولی خود با 68 درصد جذب آلودگی، از کارایی بالاتری برخوردار است.

مدیر عامل این شرکت ادامه می دهد: دستگاه الکتروریسی و تمام زیر سیستم های آن؛ از جمله سیستم کنترل، ولتاژ بالا و پمپ های تزریق محلول دارای گواهی ثبت اختراع هستند. از طرفی طراحی مکانیکی ساخت مونتاژ و ساخت تمام زیرسیستم ها در کشور انجام می شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از شرکت ها در دیگر کشورها دستگاه الکتروریسی تولید می کنند، اما به جرات می توان گفت تاکنون جزو 10 شرکت برتر در این زمینه بوده ایم. از طرفی یک نمونه صنعتی از این دستگاه به کره جنوبی و یک نمونه نیمه صنعتی به مالزی صادر کردیم.

نادری توسعه صادرات را از برنامه های این شرکت خواند و بیان کرد: هرچه کشور بزرگ باشد باز هم برای پیشرفت در هر حوزه به بازارهای خارجی نیاز است. در دوران تحریم، واردات محصولات نانویی کم صورت می گرفت و یا با هزینه های بالا خریداری می شد؛ به همین علت فرصت مناسبی برای معرفی دستگاه ایرانی ایجاد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار