معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی گفت: معاونت علمی شرایط را برای فعالیت شرکت های دانش بنیان فراهم کرده و اقدامات قابل توجهی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام داده است.

دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص این که این سازمان متولی حوزه ی دانش بنیان کشور است؛ گفت: معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری شرایط را برای فعالیت این شرکت ها فراهم کرده و اقدامات قابل توجهی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام داده است.

وی افزود: حمایت های مالی از سوی معاونت برای راه اندازی این شرکت ها باعث شده تا آن ها بتوانند تولید محصولات خود را افزایش دهند و آنها را  روانه بازار کنند.

دلیری در خصوص عملکرد معاونت علمی گفت: بازار سازی از دیگر رویکردهای این سازمان برای این شرکت ها است که مصداق بارز آن برگزاری نمایشگاه هایی مانند نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران است.

وی گفت: هدف از برپایی چنین نمایشگاه هایی این است که بتوانیم با اهرم های تشویقی زمینه بازار سازی را برای این شرکت ها فراهم کنیم و شرکت ها را به سوی خرید محصولات داخلی  و با کیفیت قابل توجه سوق دهیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع اظهار داشت: تمامی حوزه های معاونت  از یک سری برنامه های مشخص و منظم برخوردارند تا بتوانند با عمل به آن سطح فناوری خود را افزایش دهند و بر روی ارتقا سطح کیفی تولیدات داخلی متمرکز شوند.

دلیری ضمن اشاره به این موضوع که تشخیص دانش بنیان بودن یک شرکت بر عهده معاونت علمی است؛ گفت: این سازمان برای کمک به این شرکت ها تسهیلاتی همچون معافیت مالیاتی و گمرکی را در نظر گرفته است و در کنار این معافیت ها،این شرکت ها می توانند از حمایت مالی این سازمان بهره مند شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.