رئیس هیئت مدیره انجمن نقاشان ایران به نیابت از چند گروه دیگر، برای موضوع واگذاری موزه هنرهای معاصر به بخش خصوصی طی نامه‌ای از جنتی تقاضای دیدار کرد.

حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدتی است که از انتشار خبر واگذاری موزه هنرهای معاصر و تایید و تکذیب‌های متعدد از طرف انجمن‌های گوناگون و ارشاد گذشته است. با این وجود انجمن نقاشان ایران به نیابت از چند مجموعه دیگر اعلام کرد که چندی پیش، نامه‌ای را در این راستا به وزارت ارشاد نوشته‌اند تا دیداری را با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشند.

معصومه مظفری رئیس هیئت مدیره انجمن نقاشان ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این موضوع گفت: ما همچنان پیگیر هستیم تا پاسخ قطعی وزارت ارشاد را جویا شویم و به همین جهت نامه‌ای را در این خصوص برای ملاقات  با آقای جنتی نوشته‌ایم.

وی افزود: ما فکر نمی‌کنیم این موضوع با یک تکذیبیه ساده حل شود و همچنان آن آشفتگی خیال وجود دارد که خاطر هنردوستان و هنرمندان را مکدر کرده است. همچنین نکته دیگری که در این خصوص وجود دارد، نحوه اداره چنین فضاهای ارزشمندی در کشورهای دیگر است. همانطور که چندی پیش رئیس موزه لوور پاریس به ایران آمده بود و روی این امر تاکید داشت که این موزه نیز زیر نظر دولت اداره می‌شود.

مظفری ادامه داد: در حال حاضر همه درباره این موضوع در  یک بلاتکلیفی به سر می‌برند؛ چرا که هیچ چیزی شفاف و واضح گفته نمی‌شود و ما نمی‌دانیم چه اتفاقی و به چه صورت در حال رخ دادن است. در طی این واگذاری ما هنوز نمی‌دانیم که دقیقا چه بر سر گنجینه ملی‌مان می آید و این موضوع بسیار با اهمیتی است که نباید فراموش شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن نقاشان ایران خاطرنشان کرد: اینکه ارشاد بودجه ندارد، بهانه قابل قبولی نیست و باید برنامه‌ریزی صحیحی در این راستا صورت بگیرد تا جلوی اینگونه تصمیمات بی‌اساس گرفته شود. همچنین باید به یاد داشت که این موزه قرار نیست درآمدزا باشد، بلکه محلی است که باید در آن گنجینه ارزشمند کشورمان حفظ شود. علاوه بر این به نظر من باید الان که تعداد آثار موجود در این مجموعه افزایش پیدا کرده، به جای واگذاری آن به فکر تاسیس موزه‌ها و مجموعه‌های دیگری برای حفاظت از این گنجینه باشند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار