ششمین نمایشگاه بین المللی افغان-ترک امروز در کابل گشایش یافت.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،این نمایشگاه با همکاری اتاق تجارت و صنایع افغانستان و انجمن صنعتکاران و تاجران افغان – ترک، با حضور عبدالستار مراد وزیر اقتصاد افغانستان، عتیق الله نصرت رئیس هیئت عامل اتاق، سمیع یاوز رئیس انجمن تاجران و صنعتکاران افغان ترک و تعدادی کثیری از تاجران و سرمایه گذاران افغان و شرکت ترک، امروز در کابل افتتاح گردیده و آغاز به‎کار کرد.

هدف از این نمایشگاه ارتقای سطح روابط دوستی و تجارتی بین دو کشور، یافتن بازار برای کالاهای صادراتی افغانستان و ترکیه، آگاهی تاجران دو کشور از وضعیت بازار و شرایط سرمایه گذاری در دو کشور مخصوصا در افغانستان، ترغیب حکومتداران دو کشور در فراهم آوری زمینه مناسب سرمایه گذاری و همچنان ارائه کالاهای صادراتی با کیفیت افغان و ترک از طریق این نمایشگاه به سایر بازارهای منطقه و جهان، می باشد.

خانجان الکوزی، معاون اتاق های تجارت و صنایع افغانستان گفته است که در این نمایشگاه ۳۵ شرکت افغان و ۲۵ شرکت ترک در ۸۷ غرفه، محصولات و خدمات خود را از قبیل مواد ساختمانی، مواد غذایی، موبل و فرنیچر، لوازم آرایشی، پوشاک، میوه خشک، لوازم برقی خانگی، و دیکوریشن را در نمایشگاه به نمایش گذاشته است، که این تجارت بین دو کشور، پیدا کردن بازار برای کالاهای صادراتی افغانستان و ترکیه، آگاهی تاجران دو کشور از وضعیت بازار و شرایط سرمایه گذاری موثر باشد.

وی افزود: ترکیه در چند سال گذشته ۱۳۲ میلیون دلار در افغانستان سرمایه گذاری کرده و بیش از ۶۰ تاجر و سرمایه گذار ترکی، قرقیزی و قزاقی نیز در این نمایشگاه شرکت کردند که این می‎تواند همبستگی تاجران دو کشور را نشان دهد.

احمد ضیاء مسعود نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری گفت: چنین نمایشگاه هایی می تواند برای تقویت تجاری و شناخت محصولات دو کشور موثر واقع شود و باید تاجران کشورمان به سرمایه گذاری و تجارت شان در افغانستان ادامه دهند تا بتوانیم به اقتصاد پایدار دست پیدا کنیم.

وی افزود: تا وقتی که به یک اقتصاد خوب و تولیدات داخلی نداشته باشیم با مشکلات اقتصادی دست به گریبان خواهیم بود.

به نقل از ودصم، صادرات ترکیه به افغانستان عمدتا مواد ساختمانی، لوازم منزل، وسایل برقی، ماشینی، ادویه جات ، پوشاک و در مقابل صادرات افغانستان به ترکیه عمدتا میوه خشک، میوه تازه و سبزیجات می‎باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار