تهیه‌کننده فیلم سینمایی «جامه‌دران» تاکید کرد جشنواره جهانی فیلم فجر، به مرور صاحب وجاهت بین‌المللی می‌شود.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری جشنواره؛ جمال ساداتیان گفت: در برگزاری جشنواره‌ها این فیلم‌ها و آدم‌ها هستند که وزن آن رویداد را مشخص می‌کنند. تیم برگزار کننده جشنواره تلاش کرده، طوری برنامه ریزی کند تا مهمانان و فیلم‌ها درجه‌ای قابل توجه داشته باشند.

او ادامه داد: چیزی که مشخص است، کمرنگ بودن و حتی دیده نشدن بخش بین‌المللی جشنواره فیلم فجر در دوره‌های گذشته باعث این تصمیم شده که نیاز به یک جشنواره مسقل داشته باشیم. در دوره های قبل، جشنواره فاقد اثرگذاری و جذابیت برای سینماگران، منتقدان، مطبوعات و مردم بود.

ساداتیان با اشاره به این موضوع که قرار است تعدادی از فیلم‌ها نخستین نمایش خودشان را در ایران و در جشنواره جهانی فیلم فجر داشته باشند، بیان کرد: یکی از امتیازهای جشنواره‌های درجه یک نمایش فیلم ها برای اولین بار است، جشنواره جهانی فیلم فجر باید به مرور صاحب اعتبار و جایگاهی شود که فیلمسازان ایرانی و خارجی تمایل داشته باشند فیلمشان را در ایران نمایش بدهند.

او افزود: به نظر می‌رسد در این دوره به این موضوع توجه شده که کیفیت فیلم‌ها، حضور مهمانان و نحوه نمایش فیلم ها و برگزاری کارگاه‌ها در حد مطلوب باشد. باید تا انتهای جشنواره صبر کرد تا قضاوت درستی از این دوره داشته باشیم.

ساداتیان با اشاره به جشنواره فیلم برلین عنوان کرد: جشنواره فیلم برلین از آن جهت پر قدرت شده است که هر سال با ارزیابی نقاط قوت و ضعف خودش تلاش می‌کند روندی تصاعدی داشته باشد و با حذف ضعف‌ها، قوت‌ها را بیشتر و بهتر کرده، به شکلی که حالا میان ۵ جشنواره بزرگ جهانی قرار گرفته است.

سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر از اول تا ششم اردیبهشت‌ماه به دبیری رضا میرکریمی در پردیس چارسو برگزار می‌شود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار