حضور پررنگ سینمای ایران در بازار فیلم جشنواره جهانی فجر با عرضه آثار فیلم به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار  حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  امروز در اولین روز آغاز رسمی فعالیت سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر به بخش بازار جهانی فیلم فجر سری زدیم که  آثاری از کشور های ایران، ایتالیا، آلمان، امارات، افغانستان، آذربایجان، تونس، روسیه و لبنان در آن دیده می‌شود و با نگاهی گذرا متوجه خواهیم شد که سهم سینما ایران در مقایسه با سایر کشورها بیشتر بوده است.

زز 

از میان غرفه‌داران جشنواره جهانی فجر سوره سینما با پنج فیلم مستند فصل هرس، A157، نسل سوم، خاطرات خانه متروک، به دنبال صلح، یک فیلم داستانی «آزادی مشروط»، یک فیلم انیمیشن «مبارک» و 10 عنوان فیلم کوتاه محصول باشگاه فیلم حضور دارد.
 
غرفه دیگر انیمشن استودیوز است که 9 عنوان انیمیشن دارد، صبا سل آریا غرفه‌ای دارد که اپلیکیشن پخش فیلم را عهده دار است و مجوز سیستم VOD را نیز از وزارت ارشاد کل کشور گرفته است.
 
انجمن سینمای جوانان ایران با 25 فیلم که همه آنها تولیدات خود انجمن و شامل فیلم های کوتاه داستانی، مستند، تجربی و انیمیشن است را عرضه می‎‌کند.
زز

 
آریا صنعت تخیل یا آریا انیمیشن، 8 فیلم انیمیشن بلند و 20 فیلم مستند ایرانی را در معرض فروش قرار داده است.
 

بنیاد سینمایی فارابی با فیلمهای «قشنگ و فرنگ»، «هورا»، «امکان مینا»، «خانه ای در خیابان چهل و یکم»، «سیوخ»، «سینما نیمکت» و «سیانور» پا به عرصه بازار فیلم گذاشته است.
 
غرفه عمار تولیدات مدرسه سینمایی عمار که شامل 11 فیلم مستند داستانی و انیمیشن است را عرضه می‌کند.  شرکت ایده ال و ایتالیا فیلم بیش از 70 عنوان سینمایی در بخش‌های انیمیشن و داستانی دارد.

زز
 
صبا سنتر 24 فیلم انیمیشن کوتاه، بلند و داستانی، و فیلمیران فیلمهای «برادرم خسرو»، «چهارشنبه خون به پا می شود»، «نهنگ عنبر»، «بادیگارد»، «دراکولا»، «یک دزدی عاشقانه»، «در مدت معلوم» و... را در معرض فروش قرار داده‌اند.
 
خانه فیلم‌های هنری ایران 6 فیلم «چهارشنبه»، «قیچی»، «میم»، «مات»، «پاریس تهران»، «زمانی دیگر» و فیلم کوتاه «قمار باز» را در برنامه فروش خود قرار داده است.
 
بخش هنر و تجربه غرفه خود را برای معرفی این بخش باز کرده است و اداره تامین برنامه و رسانه بین الملل سینما کل تولیدات مجموعه جدید تلویزیون که شامل سریال، انیمیشن، مستند و تله فیلم را عرضه می‌کند که در بخش مستند می‌توان به فیلم‌هایی چون «سفر به آمادای»، «خانه ای در مه»، «در پناه بلوط و رودخانه لیان» و... اشاره کرد. همچنین تله فیلم «ماهی»، «ته چین» و سریال «آمین»، «جلال الدین» و... را می‌فروشد.

زز 

همانطور که اشاره کردیم لبنان از دیگر غرفه‌هایی است که بیشتر به چشم می‌خورد دلیل آن را از محمد الفت مدیر غرفه دارهای خارجی جویا شدیم و گفت: به این دلیل که لبنان در منطقه خاورمیانه بیشتر فیلم‌های خارجی را توزیع می‌کند.
 
وی در مورد روند کیفی برنامه ریزی بازار فیلم تا به امروز عنوان کرد: همه چیز طبق برنامه ریزی پیش می‌رود، بیشتر شرکت کننده‌ها از کشورهای منطقه هستند که تولیدات و مشتریان خاص خودشان را دارند. همچنین از کشورهای هند، کره و آمریکا که صاحب سینما هستند نیز حضور دارند.
 
شایان ذکر است؛ در اولین روز جشنواره استقبال آنچنانی از بازار فیلم نشده است اما باید منتظر ماند و دید بازار فیلم در نهایت چه بازخوردی داشته و تا چه حد موفق خواهد بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار