ارومیه؛

پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز در آذربایجان غربی در دید عموم علاقمندان قرار خواهد گرفت

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی در جمع خبرنگاران گفت : فیلمهای پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز در آذربایجان غربی در دید عموم علاقمندان قرار خواهد گرفت .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ پرویز آراسته در نشست خبری با حضور خبرنگاران و شیراز محبت مدیر کل روابط عمومی استانداری که بصورت میهمان در این نشست حضور داشت به مناسبت روز زمین پاک و همچنین برگزاری جشنواره فیلم سبز گفت : پنجمین جشنواره فیلم سبز پس از 10سال وقفه با همت و تلاش سرکار خانم دکتر ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست فعال شد و امیدوارم با همکاری ادارات ذیربط در این استان بتوانیم امکانات تماشای فیلم هارا برای تعداد زیادی از علاقمندان فراهم نماییم وی از خبرنگاران دعوت نمود ضمن یاری به این اداره کل در خصوص اطلاع رسانی بتوانند زمانی را برای دیدن فیلم ها اختصاص دهند .

وی گفت طبق هماهنگی های انجام شده فیلمها بصورت هم زمان علاوه در مرکز استان در شهرهای مهاباد، اشنویه ، خوی ، نقده، میاندوآب و ماکو با همکاری تشکلهای مردم نهاد زیست محیطی و ادارت ذیربط از جمله ارشاد اسلامی ، دانشگاهها پخش خواهند شد

وی گفت جشنواره فیلم سبز 24 لغایت 31 اردیبهشت بطور همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

شیرازه محبت مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری استان در جمع خبرنگاران گفت با توجه به حیطه وظایف روابط عمومی ها در ارتباط با رسانه بسیار علاقمند هستم به هر بهانه ای در جمع آنان حضور یابم . و از دعوت اداره کل حفاظت محیط زیست برای شرکت در این جمع صمیمی تشکر می کنم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی سپس در خصوص برنامه های روز زمین پاک مطالبی را ایراد نمود و گفت :انسان‌ها و موجودات به محیط زیست و کره زمین و ضرورت مراقبت از زمین اظهار داشت: انسان‌ها و دیگر موجودات زنده در این نعمت الهی سهیم هستند وبنابراین باید استفاده‌ای متعادل از منابع خدادادی داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت وجود درختان در چرخه تولید اکسیژن افزود: جنگل‌هایی که حیات را برای انسان‌ها به ارمغان آورده‌اند اکنون با اتفاقاتی مانند آتش سوزی، قطع درختان برای تولید کاغذ و زغال و فعالیت‌های عمرانی و ساختمانی تهدید می‌شوند.

آراسته با اشاره به مشکل رها سازی زباله‌ها در طبیعت گفت: زباله‌ تولید شده در روستاها زمانی به وسیله‌ خود اهالی جمع آوری و کمپوست می‌شد ولی متاسفانه امروزه در کیسه‌های پلاستیکی در طبیعت رها می‌شوند.

وی افزود به منظور گرامیداشت روز زمین پاک با همکارای ادارت مختلف مراسمات و برنامه های مختلفی در سطح استان برگزار شد که میتوان به پاکسازی اطاف روستاها ، میادین پرتردد شهرها ، داخل و اطراف شهرکهای صنعتی ، اشاره نمود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.