مدیر عامل اتحادیه صنعت دامپروری کشور گفت: کمبود واکسن و نبود مدیریت شرایط را برای شیوع بیماری تب برفکی و افزایش تلفات در بخش دام فراهم کرده است.

جواد آزاد مدیر عامل اتحادیه صنعت دامپروری کشور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به شیوع تب برفکی اظهار داشت: اکثر استان های کشور در بخش دام سنگین و سبک، درگیر شیوع بیماری تب برفکی هستند اما می توان گفت که استان های غربی کشور کانون شیوع این بیماری است.

وی افزود: آمار صحیحی از میزان شیوع بیماری و تلفات وجود ندارد اما نباید فراموش کرد که  نبود مدیریت و کمبود واکسن داخلی چنین شرایطی را در بین دام ها فراهم کرده ، اما قرار است که اتحادیه دامداران 500 هزار واکسن در راستای جلوگیری از شیوع این بیماری وارد کند.

آزاد با اشاره به تاثیر شیوع تب برفکی در قیمت دام بیان کرد: شیوع بیماری تب برفکی و به دنبال آن کاهش عرضه دام در بازار تاثیر چندانی در قیمت ها نداشته و گفتنی است که این بیماری در بین دام سبک و سنگین در فصل گرما کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروری با اشاره به قیمت دام  گفت: با وجود انکه قیمت دام در استان های مختلف متفاوت است، اما می توان گفت که اکنون قیمت هر کیلوگرم گوساله 10 هزار و 500 الی 11 هزار تومان، گوسفند 9 هزار و 500 الی 11 هزار و 500 تومان است که قیمت گوسفند در مقایسه با اسفند ماه سال گذشته 10 درصد کاهش یافته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار