سرپرست امور معماري و شهرسازي شهرداري قم گفت: زمان اعطاي پروانه ساختماني در سال گذشته كاهش چشمگيري داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، غلامرضا جانقربان با اشاره به روند عملكرد حوزه شهرسازي شهرداري قم براي خدمات رساني بهتر به مردم اظهار كرد: اولويت اين مجموعه براي تسهيل در خدمات رساني به مردم هوشمندسازي خدمات و توسعه خدمات الكترونيكي است.

وي با بيان اينكه نخستين نسخه نرم افزار اتوماسيون خدمات جامع شهري از سال ۸۰ فعال شده است، گفت: در حال حاضر با پيشرفت اين خدمات نسخه سراي هشت اين نرم افزار در سطح مجموعه شهرداري مورد استفاده قرار مي گيرد و سعي داريم اينگونه خدمات را گسترش دهيم.

سرپرست امور معماري و شهرسازي شهرداري قم كاهش فرآيندها را در تردد شهروندان به مجموعه هاي شهرسازي و تسهيل و تسريع در خدمات رساني به مردم موثر دانست و افزود: براي پوشش خدمات ساير دستگاه ها و تسهيل خدمات به مردم با نظام مهندسي و مجموعه هاي آب، برق، گاز و ثبت اسناد زمينه هاي همكاري ايجاد شده است.

وي با تاكيد بر ضرورت هوشمندسازي خدمات شهرداري قم خاطرنشان كرد: شهرداري ها خدمات بسيار گسترده اي را به مردم ارائه مي دهند و به تبع آن ارتباط مردم با اين مجموعه بيش از ديگر ادارات خواهد بود و رضايتمندي مردم در اين ارتباط نيازمند تسهيل و تسريع در خدمات رساني است.

جانقربان با بيان اينكه حوزه شهرسازي در بخش هوشمندسازي خدمات گام هاي بلندي را برداشته است، گفت: يكي از مواردي كه مردم در مجموعه شهرسازي با آن درگير هستند و زمان زيادي از آنها مي گيرد روند اعطاي پروانه هاي ساختماني است كه در سال گذشته شاهد كاهش چشمگير در زمان اعطاي پروانه بوده ايم.

وي بيان كرد: البته شهرداري آمادگي دارد زمان اعطاي پروانه را به ميزان زيادي در سال ۹۵ كاهش دهد اما عمده زماني كه در مسير اعطاي پروانه صرف مي شود مرتبط با مجموعه نظام مهندسي است و رفع اين مشكل و تسريع در اعطاي پروانه نيازمند همكاري بين بخشي است.

برچسب ها: پروانه ساخت ، شهرسازی ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار