بازیگر «ابد و یک روز» معتقد است، باید پله پله ذائقه مخاطب سینما را که سال‌ها به یک ژانر خاص خو گرفته تغییر داد.

شبنم مقدمی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص تکرار ساخت فیلم‌هایی با ژانر اجتماعی در سطح گسترده در سینمای ایران و عواقب این موضوع به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: بالاخره باید سطح ذائقه مخاطب به روش‌های گوناگون تغییر پیدا کند و فکر می‌کنم این امر به زمان نیاز دارد. به عنوان نمونه شما نمی‌توانید به یک باره کسی که تا دیروز بستنی می‌خورده، مجبور به خوردن قهوه تلخ کنید. شاید پله پله این اتفاق بیفتد. با این حال بعد سرگرم‌کننده‌بودن سینما باید حفظ شود و اگر بخواهیم صرفا به وادی محتواگرایی بپردازیم، از آن طرف بام خواهیم افتاد. پس بهتر است این زمان و سطح کارشناسی را طوری در نظر بگیریم تا مخاطب فضا داشته باشد، هم از سینما لذت ببرد و هم مفاهیم انسانی که مد نظر ماست در قالب سینما به صورت خوراک بصری به مخاطب داده شود. در کل در این زمینه در حال بی‌دقتی هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در سینمای ایران کارگردان بر ذائقه مخاطب مسلط است یا مخاطب بر ذائقه کارگردان، عنوان کرد: بستگی به کارگردان دارد. کارگران‌هایی هستند که دلشان می‌خواهد صرفا بر اساس سطح میانی ذائقه مردم فیلم بسازند. افرادی هم هستند که این سطح را به بالاتر تغییر می‌دهند که در این روش بهترین اتفاق خواهد افتاد.

مقدمی ماهیت فیلم «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار را اینگونه بیان کرد: «نفس» فیلمی نیست که یک بار ببینید. لطفا بیشتر از یک بار آن را مشاهده کنید! شما با فیلمی شاعرانه و غیرمتعارف طرف هستید که اگر بخواهید با معیارهای کلاسیک آن را بسنجید، ممکن است مورد رضایت شما واقع نشود؛ اما در صورتی که ذهنتان را باز بگذارید و خودتان را به جهان و فانتزی‌های کودکی‌تان بسپارید از تک تک تصاویر لذت خواهید برد و در واقع باید با فیلم همراه باشید تا همه چیز آن را دریافت کنید.


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار