یزد؛

صدور مجوز ترخیص بذر و نهال

گمرک استان یزدمجوز ترخیص بذر و نهال صادر می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حسن ياسری مديركل گمرك استان يزد با بيان اينكه واردكنندگان از اين پس می توانند بذر و نهال را از گمرك استان يزد ترخيص قطعی كنند، گفت: با گرفتن مجوز لازم برای ترخيص بذر و نهال از گمرك استان يزد ديگر نيازی نيست تجار و بازرگانان برای ترخيص كالای خود به ساير گمركات مراجعه كنند.

وی با اشاره به اينكه سال گذشته نيز مجوز لازم برای ترخيص رايانه و قطعات مربوطه از گمرك استان يزد صادر شد،افزود: واردكنندگان رايانه و قطعات مربوط به آن نيز می توانند تشريفات گمركی خود را در گمرك يزد انجام دهند.
مديركل گمرك استان يزد اضافه كرد: گمرك يزد درصدد است مجوز ترخيص موبايل و لوازم پزشكی را دريافت كند تا ضمن رونق كسب و كار در استان يزد از رفت وآمد تجار به شهرهای ديگر جلوگيری كند.

ياسری تكميل سامانه جامع امور گمركی و پنجره واحد تجارت فرامرزی، الكترونيکی كردن فرآيندها و مكاتبات، ارتباط الكترونيكی با سازمان های همجوار برای دريافت مجوزها و استعلام ها را از جمله فعاليت های گمرك جهت رونق كسب و كار در يكسال گذشته توصيف كرد.

وی با بيان اينكه اكنون گمرك با سازمان های مرتبط در تجارت خارجی ارتباط سيستمی و الكترونيكی تحت سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی دارد افزود: الكترونيكی شدن مكاتبات بين گمرك و سازمان های همجوار فرايند تجارت خارجی را تسهيل و ضمن تسريع در كار تجار و بازرگانان امكان جعل و سوء استفاده را از بين می برد.

گمرك استان يزد در سال1365 به صورت دفترخانه گمركی با 11پست سازمانی برای انجام امور مربوط به امانات پستی و مبارزه با قاچاق كالا ( كه قبلاً توسط اداره كل دارایی استان انجام می گرفت ) شروع به كار كرد و رويه صادارت در آن در سال 1369 اجرا شد.

اداره كل گمرك استان يزد در بين 124 گمرك صادراتی كشور در رديف 10 گمرك برتر صادراتی قرار دارد.
كالاهای صادراتی اين استان هم اكنون از طريق گمرك استان به 45كشور جهان صادر مي شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.