اهواز؛

راه اندازی بخش صنایع جانبی کارخانه تبدیل ضایعات

بخش صنایع جانبی کارخانه تبدیل ضایعات با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و هزینه‌ای بالغ‌بر ۱میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان در خرداد ماه امسال راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیرعامل کشتارگاه صنعتی اهواز گفت : کشتارگاه‎ها به دو بخش طیور و دام تقسیم می‌شوند که کشتارگاه اهواز در بخش دام فعالیت می‌کند.

کریمی با اشاره به اینکه در خردادماه 94 بخش دام سبک(کشتار گوسفند) و در شهریور ماه 94 بخش دام سنگین( کشتار گاو) راه‌اندازی شد، عنوان کرد: ایجاد کشتارگاه صنعتی به لحاظ بهداشتی کار بزرگ و ارزنده‌ای به شمار می‎رود.

البرز کریمی افزود: علی رغم تبلیغات مخرب برخی نسبت به جوابگو نبودن کشتارگاه از نظر فنی توانستیم در یک شیفت کاری کشتار 2700رأس دام سبک و 180رأس دام سنگین داشته باشیم.

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی اهواز درباره میانگین کشتار دام در اهواز بیان کرد: کشتار 80 رأس دام سنگین و 1200رأس دام سبک میانگین کشتار دام در اهواز است.

وی با اشاره به اینکه کشتارگاه اهواز از بهترین کشتارگاه‌های کشور است، گفت: بخشی از نیروهای مازاد تعدیل شده کشتارگاه به نیروهای فضای سبز شهرداری ملحق شده و بیش از 220 نفر در بخش‌های مختلف کشتارگاه مشغول به کار شدند.

کریمی عنوان کرد: کشتارگاه اهواز در دو بخش بهره‌وری از دام و صنایع جانبی قرارداد دارد که در بخش صنایع جانبی کارخانه تبدیل ضایعات با 80 درصد پیشرفت فیزیکی و هزینه‌ای بالغ‌بر 1میلیارد و 500میلیون تومان در خرداد ماه امسال راه‌اندازی می‌شود که به عنوان یک گام بزرگ در جهت حفظ محیط زیست به شمار می‌رود.

وی افزود: در این کارخانه بیش از ده نفر به صورت مستقیم و بیش از 30 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی اهواز با اشاره به اینکه گرانی گوشت به عوارض کشتار ارتباطی ندارد، بیان کرد: به ازای هر رأس دام سبک 5 هزار تومان وهر رأس دام سنگین 75 هزار تومان عوارض دریافت می‌شود که بر اساس نرخ انجمن کشتارگاه‌های ایران کمترین قیمت در کل کشتارگاه‌ها محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.