مدير جهاد كشاورزي خلخال از آغاز برداشت محصول ریواس از سطح مناطق کوهستانی شهرستان خلخال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ هادی ذبيحی گفت: بارندگی های مناسب زمستان سال گذشته و بهار امسال موجب فراوانی اين ميوه وحشی در مناطق قابل رشد آن شده و پيش بينی می شود امسال بيش از 500 تن ريواس در خلخال برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی افزود: ريواس به عنوان يك گياه و يا ميوه كاملا وحشی و خودرو قابليت رشد در بيشتر مناطق كوهستانی خلخال را داشته و وجود ارتفاع بيش از يک هزار و 500 متر از سطح درياهای آزاد و نيز وجود مناطق صخره ای مورد نياز برای رشد آن در منطقه موجب تبديل اين شهرستان به يكی از قطب های رشد و توليد ريواس در استان اردبيل و كشور شده است.

ريواس سرشار از انواع ويتامين های مورد نياز بدن بوده و از خواص درمانی نيز برخوردار است كه كمك به هضم غذا و درمان دستگاه گوارشی از جمله خواص درمانی اين محصول است.

ريواس غالبا با دو نوع محصول خوراكی خام و يا ريواس خورشتی در بازار مصرف يافت می شود كه ريواس خلخال از نوع خوراكی خام می باشد و عموما به صورت خام مورد مصرف مردم قرار می گيرد.

برداشت محصول ريواس خلخال از اوايل ارديبهشت ماه در مناطق گرمسير خلخال آغاز و تا نيمه های خردادماه و دست كم به مدت يک ماه در مناطق معتدل و سرد شهرستان ادامه می يابد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، آغاز ، برداشت ، ریواس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.