زهرا زواریان، رمان‌‌نویس كشورمان، معتقد است كه برخی از جشنواره‌های ادبی مثل جشنواره شعر و داستان جوان سوره، درصدد ایجاد جنبشی جدید در فضای ادبیات هستند.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ زهرا زواریان رمان‌‌نویس كشورمان محدودیت در موضوعات جشنواره‌های ادبی را لطمه‌ای بزرگ به نویسندگان و شاعران دانست و خاطرنشان كرد: دیدگاه‌های مسئولان فرهنگی كه درصدد برگزاری یک جشنواره ادبی هستند، باید همواره متحولانه بوده و به سمت استفاده از نظرات و آرای متعدد برود.

وی تصریح كرد: دیدگاه كمی‌گرایی كه در بعضی از جشنواره ها مطرح است و بیشتر افزایش آمار و ارقام آثار رسیده به جشنواره برای افراد مهم است را باید تغییر داده و به سمت كیفی‌گرایی برویم.

نویسنده كتاب «خاتون عشق» ادامه داد: بعضی از جشنواره‌های ادبی مثل جشنواره شعر و داستان جوان سوره درصدد ایجاد جنبشی جدید در فضای ادبیات هستند و انرژی های مثبتی را در جامعه ادبی ایجاد می كنند و بودن آن‌ها فرصت‌های مغتنمی را برای فعالیت جوانانی كه در ابتدای راه هنری خود قرار دارند، به‌وجود می‌آورد.

زواریان ارتباط برقرار كردن میان نویسنده های دو نسل جدید و قدیم را باعث گسترش ارتباط های دوستانه و آموزشی خوبی عنوان كرد و گفت: باید این اعتمادها میان این دو نسل ایجاد شود و  درصدد رفع سوء تفاهم ها میان گذشتگان و امروزی ها برآییم  و در این راه جشنواره ها هم می توانند سهم عمده ای دراین ارتباط ها داشته باشند.

نویسنده كتاب «رایحه نجابت»، كار حوزه هنری را به عنوان نهادی فعال در ترویج هنر و ادب اصیل ایرانی ارزشمند خواند و در این زمینه اظهار كرد: توجه به مباحث اصیل دینی و انقلابی توسط این نهاد فرهنگی و هنری در روزگاری كه كمتر به آن ها توجه می شود، كاری ارزشمند است و در این راه باید سعی كرد تا در جذب هنرمندان خود سلیقگی عمل نكنیم.

وی جشنواره های ادبی حوزه هنری و به ویژه جشنواره جوان سوره را سبب گردهمایی جوانان و مشاركت فعال آن ها در این عرصه عنوان كرد و بیان داشت: باید بكوشیم تا جشنواره هایی از این دست را حفظ كنیم و با ساختارشكنی هایی در برنامه های گذشته و پیش رفتن به سمت تحولی نو و شگرف، طیف وسیعی از هنرمندان را با خود همراه سازیم.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار