قائم مقام سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: برای تمدید بیمه قالیبافان مهلت سه ماهه جهت ارائه گواهینامه مهارت در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ راستی در نشست هماهنگی نحوه ادامه و تمدید بیمه قالیبافان دارای مهارت، اظهار کرد: برای تمدید بیمه قالیبافان مهلت سه ماهه جهت ارائه گواهینامه مهارت در نظر گرفته می‌شود که متقاضیان باید با مراجعه به دفاتر پیشخوان نسبت به آغاز فرآیند تمدید اقدام کنند.

وی افزود: در آذربایجان‌شرقی بعد از پایش انجام گرفته توسط سازمان تامین اجتماعی تفریبا نزدیک به 50هزار نفر از این بیمه منتفع شده‌اند که باید در نحوه تمدید و ادامه بیمه آن‌ها اقدامات لازم انجام پذیرد تا فاصله‌ای بین بیمه‌ای برای آن‌ها ایجاد نشود و در صورت ایجاد وقفه قرارداد بیمه لغو شده و با توجه به عدم اختیار تام در تامین اجتماعی استان  مبنی بر برگشت پذیری فقط 5درصد از لغو قرادادهای بیمه قابل برقراری مجدد خواهد بود که در اینجا لازم است توجه ویژه‌ای انجام گیرد.

وی افزود: با توافقی که امروز انجام می‌پذیرد نیاز به معرفی نامه از اتحادیه ها عملا لغو شده و این سازمان با اتحادیه نیز در این خصوص هماهنگی خواهد کرد که در سریعترین زمان با اطلاع رسانی به اعضاء خود در خصوص اقدام به‌موقع اعضاء همکاری کنند.

قائم مقام سازمان صنعت معدن و تجارت استان افزود: ما نیز براساس تکلیف قانونی دولت مبنی بر ارائه خدمات از طریق دفاتر پیشخوان تمکین کرده و موظفیم این موضوع را اجرا کنیم، ولی با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده برای افراد بیسواد و کم سواد نگرانی وجود نخواهد داشت؛ زیرا که تمامی فرایند توسط کاربران دفاتر پیشخوان انجام می پذیرد.

وی از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان خواست با توجه به تعداد بالای مراجعه کنندگان در خصوص افزایش دفاتر پیشخوان دولت اقدام کرده و تعداد آن را افزایش دهد.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار