دومین شهر تاریخی جهان قطب گردشگری کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدمهدی شرافت مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  استان یزد گفت :با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله گردشگری استان چنانچه این برنامه تحقق یابد یزد قطب گردشگری کشور می‌شود.

شرافت افزود: خوشبختانه در ایام تعطیلات امسال با حجم بالایی از ورود گردشگران به استان روبرو شدیم که نشان از خدمت‌ رسانی موثر در این حوزه دارد.

وی ادامه داد: در ایام تعطیلات امسال ۹۵ درصد تردد جاده‌ای در استان افزایش داشت و گردشگران زیادی به استان آمدند که تنها از استان به عنوان مسیری برای عبور استفاده نکردند.

این مسئول با بیان اینکه در این مدت ۴۴ درصد ضریب اقامت در استان افزایش یافت عنوان کرد: این آمار در سطح کشور بیانگر افزایش ورود گردشگر به استان در مقایسه با سایر استان‌ها است.

وی با اشاره به لزوم توسعه صنعت گردشگری و زیرساخت‌های آن در استان اظهار داشت: مجموعه فعالیت‌ هایی که در این مدت انجام شده نشان می ‌دهد بخش خصوصی امید به حضور بیشتر و پررنگ ‌تر در عرصه گردشگری دارد که باید این امید را با حمایت تقویت کرد تا بخش خصوصی برای سرمایه گذاری بیشتر در این عرصه اقدام کند.

وی ادامه داد: ظرفيت ‌های خوبی در زمینه گردشگری در حال توسعه هستند که در نوع خود برای گردشگران جذاب است و منجر به جذب گردشگر خواهند شد.

شرافت افزود: خوشبختانه وضعیت زیرساخت های این صنعت در استان رو به بهبود است به طوریکه تا سال قبل در استان ۴۸ هتل برای اسکان داشتیم که ۳۶ هتل بوم‌گردی نیز وارد چرخه خدمت شد و تا پایان سال گذشته نیز چهار هزار و ۶۰۰ برای ارائه خدمات به مسافران تحویل داده شد.

وی با اشاره به اینکه ریسک ‌پذیری از نقاط ضعف فعالیت در حوزه گردشگری است تصریح کرد: حوزه گردشگری با کوچکترین تحرکات سیاسی و اجتماعی ممکن است ریزش یا رشد کند اما با این به وجود برنامه مدونی برای ادامه فعالیت نیاز دارد.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.