رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه از راه‌اندازی تعاونی فراگیر منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد و گفت: این تعاونی در زمینه مشارکت مردمی در مرتع‌داری، زنبورداری، جنگل‌کاری و کشت گیاهان دارویی عضو می‌پذیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛هدایت‌الله آویزش ، با اشاره به اهمیت مراتع و طبیعت اظهار داشت: دام مازاد بر ظرفیت به عنوان یکی از عوامل تخریب مراتع بوده که جلوگیری از بحرانی شدن وضعیت، نیازمند تعادل‌سازی دام و مرتع است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه با بیان اینکه کوچ زودرس آسیب‌هایی به مراتع وارد می‌کند، افزود: اکیپ‌های ثابت و سیار حفاظتی در گلوگاه‌های کهگیلویه و لنده مستقر می‌شوند.

آویزش تصریح کرد: یک اکیپ ثابت در تنگ لنده با سه نفر از یگان حفاظتی منابع طبیعی و گشت سیار در مناطق کوه سیاه، دلی مهرجان و کوه سفید کوچ شایر را کنترل می‌کنند.

وی با بیان اینکه بروشورهای آموزشی در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی بین عشایر توزیع می‌شود، گفت: اکیپ‌های حفاظتی در گلوگاه ثابت واقع در تنگ المچن و گلوگاه سیار در قلعه‌دختر و دیشموک بر کوچ عشایر نظارت خواهند داشت.

آویزش افزود: اکیپ حفاظت منابع طبیعی در گلوگاه تنگ پیرزال ا شهرستان چرام همکاری می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه یک هزار و 650 فقره پروانه ممیزی برای عشایر شهرستان صادر شده است، افزود: این تعداد پروانه برای 110 هزار واحد دامی است.

آویزش از تشکیل صندوق تعاون فراگیر منابع طبیعی در شهرستان طی چهار ماه گذشته خبر داد و تصریح کرد: این صندوق در زمینه مشارکت مردمی در مرتع‌داری، زنبورداری، جنگل‌کاری و کشت گیاهان دارویی عضو می‌پذیرد.

وی، ایجاد انگیزه اقتصاد پایدار در میان دامداران، روستائیان و بهره‌برداران را از اهداف تشکیل تعاونی فراگیر بخش منابع طبیعی عنوان کرد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه سهمیه جذب در شهرستان را یک هزار و 100 نفر دانست و افزود: از زمان راه‌اندازی تاکنون 70 نفر در تعاونی فراگیر نام‌نویسی کرده و عضو شدند
انتهای پیام /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.